Transparentnost Srbija ukazala je danas Agenciji za borbu protiv korupcije na nelogičnosti u pojedinim objavljenim izveštajima o finansiranju kampanje za izbor narodnih poslanika, saopštila je ta organizacija.
U izveštajima se kao zbirni troškovi kampanje navode znatno manji iznosi nego što su iznosi utrošenih sredstava navedeni u stavci „Prihodi“.
Takođe, u zbiru pojedinih kategorija troškova, kao što su troškovi TV oglašavanja (što inače predstavlja i najveći deo troškova) izostavljeni su značajni iznosi.
Tako je, na primer, za listu „Aleksandar Vučić – za našu decu“ navedeno da su zbirni troškovi oko 181 milion, a troškovi TV oglašavanja 15,5 miliona, koliko je koštao zakup termina na TV B92. U izveštaju, međutim, postoje pojedinačni troškovi emitovanja nekoliko spotova i oglasa, čiji je zbir veći od 350 miliona, ali to nije ušlo u konačno obračun troškova TV oglašavanja.
Čak je jedan, pojedinačni trošak, označen kao „1.2.1 Oglas 1 – Usluge oglašavanja – Politički marketing“ veći od zbira i iznosi nešto više od 186 miliona. S druge strane, pod stavkom prihodi vidi se da je utrošeno svih 460 miliona dobijeno iz javnih izvora i oko 220 miliona sopstvenih sredstava. Slično je sa listom SPS-JS – ukupni troškovi su 62 miliona, iako su pobrojani pojedinačni troškvi emitovanja spotova i oglasa u znatno većem iznosu – preko 150 miliona, a kao zbir troškova TV oglašavanja navodi se oko tri miliona. U stavci „Prihodi“, vidi se da je utrošeno 85 miliona iz javnih izvora, 8,8 miliona iz donacija i 3,6 iz sopstvenih izvora.