Taksi Foto:Shutterstock

Mnogo vam se žuri, zovete i zovete - nema šanse da dobijete taksi. To je u Beogradu postala redovna pojava. Prestonica ima više od 6.000 vozila na raspolaganju, čini se da to ponekad nije dovoljno. Razlozi zbog kojih sve češće od dispečara čujemo "trenutno nema slobodnih vozila" su različiti, a onaj glavni je to što se ovaj posao sve manje isplati.

Sa Aleksandrom Bjelićem ispred Udruženja taksi vozila razgovarali smo o razlozima zbog kojih se toliko dugo čeka na vožnju.

Sve i da ima 100.000 vozila, gužva ih sprečava da dođu do vas

U jeku popodnevnog i jutarnjeg špica, posebna je disciplina dobiti vozilo koje može da vas odveze do željene lokacije. Bjelić ističe da gustina saobraćaja predstavlja problem broj 1 i da taksisti inisistriaju na većem broju žutih traka.

„Ljudi misle da nema dovoljno taksija upravo zbog te gužve. Pa pogledajte autobuske stanice, sve su pune jer automobili voze žutim trakama“, naveo je Bjelić .

Pojedini građani neodgovorni, vozila čekaju više desetina minuta

Sve češći je slučaj da se po dolasku vozila, osoba koja je pozvala, ni nakon 5 minuta ne pojavi , a vreme teče, teče i teče. Drugim korisnicima na tal način praktično „otimate vožnju“.

Foto: Shutterstock

„Više takvih čekanje je ukupno jedan radni sat. Za taj jedan radni sat mi možemo da odradimo više vožnji. Pogledajte kako potrošači takvim postupanjem utiču na to da neko drugi čeka“, inavodi Bjelić.

Manjak taksista, ne isplati se

Mušterije imaju sve manje para, a gorivo je sve skuplje, pa se taksistima posao ne isplati kao pre. Postoje i načini da se više zaradi, pa je mnogo taksi vozača počelo da se bavi dostavama.

Svi čekaju fajront žurke, nemoguće obezbediti 3.000 vozila noću.

U jednom trenutku, oko 3 sata iza ponoći, nakon đto se širom Beograda završe žurke, kreće prava pomama za taksijem. Praktično je pottrebno obezbediti 2.000 vozila, kako bi svi bili zadovoljni u trenutku.

„Svi čekaju poslednji minut. Ne radi se o tome da nema vozila, već je reč o tom delu organizacije, Potpuno razumem da neko ne može da dobije taksi, ali evo rekao sam vam razloge zbog kojjih se to dešava“, navodi Bjelić.

Još 500 taksista priskače u pomoć

Odlazeći zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je krajem majaj da je grad omogućio da u sistem taksi prevoza uđe još 500 taksista, a da je planirano da Beograd do 2027. godine ima 7.006 taksi vozila.

Prema njegovim rečima, Beograd nastavlja sa unapređenjem taksi prevoza.

PROČITAJTE JOŠ

„Podsećam da je država obezbedila subvencije za kupovinu vozila, a razgovaramo o tome šta možemo dodatno da uradimo kako bi se ova usluga u javnom prevozu poboljšala“, istakao je Vesić.

Kako je naglasio, cilj je da do 2027. godine glavni grad ima optimalni broj vozila u gradu, odnosno njih 7.006.

Na osnovu novog rešenja, a po okončanju svih tih predmeta, trebalo bi da dodatnih 500 taksista bude na ulicama grada za mesec-dva.

U februaru poskupeo taksi u Beogradu

Poskupljenje je oko 20 odsto, umesto 65 dinara, kilometar po prvoj tarifi biće 73 dinara, po drugoj poskupljuje sa 85 na 95 dinara, čekanje će umesto 750 koštati 900 dinara. Duže vožnje će biti manje skupe, kraće malo više.

Kako je ranije rečeno , poskupljenje je uslovljeno time što cene nisu menjane više od 10 godina a „troškovi su enormno porasli“.

BONUS VIDEO: Taksisti u klin, CarGo u ploču – gosti Aleksandar Bjelić i Mihailo Gajić 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare