Polovinom maja na snagu je stupio novi sistem naplate karata za gradski prevoz, putem SMS poruke. Sada je na red stigla i kupovina mesečnih karata za jun, a veliki broj građana odlučio je da to uradi na nekom od prodajnih mesta, kako bi kartu dobili u papirnom obliku. Prodajno mesto na Novom Beogradu od jutros je krcato. Čeka se i po tri sata. Slična slika je ista gotovo na svim punktovima. To svakako nisu jedini problemi koji izlaze na videlo nakon jednostrano raskinutog ugovora sa Kentkartom, jer ono što se sada zna je da kontrolora nema i dalje, a da aplikacije za informisanje o kretanju prevoza više ne rade.
Gužva, nervoza, zbunjenost, nedovoljna informisanost…Takva atmosfera vlada u redovima na punktovima koje je Grad Beograd odredio za kupovinu karata za GSP. Tako je gradonačelnik Aleksandar Šapić u samo nekoliko dana napravio takav haos u organzaciji kupovine karata da nikome ništa nije jasno.
Ono što jeste jasno u ovom trenutku je da kontrolora nema i da ih neće po svoj prilici biti do kraja juna. Ista situacija je i sa aplikacijom i SMS servisom za informacije o dolasku autobusa koje više ne rade.
Ekipu portala su na prodajnom mestu na Bulevaru Mihajla Pupina, kod zgrade opštine, dočekali ogromna gužva i nervozni ljudi, koji satima čekaju u redovima za kupovinu.
Inače, na istoj lokaciji postoje dva prodajna mesta, pa samim tim i dva reda. Međutim, u jednom, kraćem redu, čekaju stariji od 65 godina kako bi dobili doživotnu karticu.
Na samom početku dužeg reda, samo nekoliko koraka do karte, građani su posebno nervozni.
„Čekamo ovde već tri sata“, kažu nam.
U redu su uglavnom stariji građani, pojedini i sa štapovima za hodanje.
„Čekam sat i po vremena i imam osećaj da se red upošte ne pomera“, kaže nam starija sugrađanka, negde na polovini reda, a u tome nije usamljena.
Tako jedan Beograđanin smatra da pod hitno mora da se osmisli novi sistem.
„Ovo je stvarno maltretiranje, ni sam ne znam koliko čekam. Na šalteru za prodaju radi jedan radnik, red se ne pomera, mora neki novi sistem da se osmisli za nas koji hoćemo da imamo papirnu kartu, više prodajnih mesta, ne znam ni sam šta“, kaže ovaj, vidno besan, Beograđanin.
„Ja sam došla ovde u 10.45. Sada je podne. Pa vi vidite koliko se čeka“, dodaje devojka ispred.
A na samom kraju reda građani nastavljaju da pristižu.
„Ja dok dođem na red, to sigurno neće biti u naredna dva sata“, kaže žena koja je među poslednjima koji čekaju na kupovinu mesečne karte.
Za to vreme, desetak građana odustalo je od kupovine, barem za danas. Neki od njih vratiće se, kažu, sutra.
„Ne mogu više da čekam, ne vredi, doći ću opet sutra ujutru“, kaže starija sugrađanka koja odlazi iz reda.
Dok se red, naizgled, još uvek ne pomera, kroz gužvu se čuje glasno postavljeno pitanje:
„Je l’ zna neko kako ja mogu da uradim ovo preko poruke?“
Inače, baš kao i dnevna, i mesečna karta može da se kupi preko poruke. Građani koji se odluče na ovaj način kupovine, treba da pošalju poruku sadržaja „A30“ za zonu A, „B30“ za zonu B ili „C30“ za zonu C koja zapravo obuhvata prve dve zone, na broj 9011.
Karte za prve dve zone koštaju 2.200, a za obe 3.300 dinara.
Međutim, brojni građani i dalje su zbunjeni kako se kupuje koja vrsta karte, s obzirom na to da postoji čak 12 vrsti karata koje se kupuju preko istog telefonskog broja. Da bi izbegli mogućnost da ukucaju pogrešan tekst poruke, pa samim tim i kupe pogrešnu kartu, neki od njih biraju tradicionalniji način da plate prevoz – žele papirnu kartu.
Jedna od građanki koja je želela da ima papirnu kartu, a došla je sa detetom, prvo je pomislila da je pogrešila mesto, jer nije očekivala da će toliko ljudi u isto vreme doći po kartu.
„Čekajte, ovo je red za markicu?“, pitala je.
Pored ogromnih gužvi, a po svemu sudeći premalo prodajnih mesta, još jedan problem u novom sistemu je kontrola karata.
Naime, kontrolora više nema, već je najavljeno da će se ovim baviti komunalna milicija, koja će proveravati i papirne karte, kao i one kupljene putem SMS poruka.
Međutim, njih nema. Čak ni na onim linijama u kojima su kontrolori bili redovni. Komunalnu miliciju niko nije zatekao.
Ipak, najavljene kazne brinu građane, pa su zbog njih voljni da u redu čekaju satima.
„Znam ja da nema kontrole, ali biće milicije. Pre ću da čekam, bolje nego da platim kaznu“, kaže nam jedna starija Beograđanka.
„Nemam ja da platim kaznu, neću da rizikujem“, kaže muškarac iza nje.
Inače, kazna za „švercovanje“ u prevozu je 5.000 dinara. Ako se plati u roku od nedelju dana, kazna će biti prepolovljena na 2.500 dinara.
A kako javljaju čitaoci portala Nova.rs, ni u centru grada nije ništa bolje.
Na osnovu snimka, koji je reakciji Nova.rs dostavio čitalaac, može se videti da je i u Knez Mihajlovoj 6 situacija ista.
„Ludnica za karte za gradski prevoz. Povratak u devedesete“, kaže nam Neven, koji se takođe nalazi usred ovog haosa.
Inače, nesnosnih gužvi na prodajnim mestima bilo je i juče.
Još jedan „novopečeni“ problem je i nemogućnost provere kada prevoz dolazi. Naime, kako je pre tri dana i zvanično istekao rok do kog je kompanije Kentkart ispunjavala svoje obaveze nakon što je Grad Beograd jednostrano raskinuo ugovor. Validatori za očitavanje karata poskidani su i ranije, a građani sada ne mogu da provere kada im dolazi prevoz – ni preko poruke, a ni preko aplikacije.
BONUS VIDEO Plaćaju li građani karte i da li ih neko kontroliše?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare