Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Stanovnici Vojvođanske i okolnih ulica u Surčinu proteklih meseci nemaju miran san jer, kako kažu, strahuju od izmene Prostornog plana koji se najverovatnije prilagođava najavljenoj specijalizovanoj izložbi EXPO 2027.

Kako piše N1, kroz kapiju prolazili su prijatelji i rodbina porodice Ivanović. Uskoro bi tuda trebalo da prolaze i, ni manje, ni više nego – vozovi. Jer, naumila je država da tuda protera prugu.

„Napravili smo kuću na građevinskom zemljištu i sad je promenjen plan od pre 20 godina, tako da ide direkt preko nas, celom dužinom našeg placa. Šta očekujem? Pa ništa, ako prođe to, mi se sklanjamo odavde“, priča meštanin Surčina Stefan Ivanović.

Da će morati da se sklanja, ovaj komšiluk nije obavešten. Kao ni to da je održan rani, javni uvid u izmenjeni prostorni plan. Ostali bi u neznanju da nije bilo komšije koji je ujedno i arhitekta i urbanista i koji je došao do dokumenata i tada shvatio da je znatno pomerena železnička trasa, predviđena još pre tri decenije.

PROČITAJTE JOŠ

N1: U jednom od ovih dvorišta se mi sad trenutno nalazimo i to će ići…

„Mi se ovde nalazimo, baš na samoj trasi pruge“, kaže urbanista i arhitekta Zdravko Žugaj.

Pitali su nadležne zašto baš preko njih. Među retkim odgovorima dobili su onaj da je jeftinije od prethodno zamišljene rute. Ali sumnjaju da je zapravo razlog predstojeći EXPO 2027, kao i najavljeni nacionalni stadion.

„Tamo će biti čak i sajam, mnogi privredni objekti, što je vrlo lepo i mi to pozdravljamo. Samo, ne možemo sada da pozdravimo ovde ako smo mi ugroženi“, dodaje Žugaj.

Kada dođe vreme da se gradi, prvo će morati da se ruši. I dok će jedni da ostanu bez porodičnih kuća i zemlje, oni koji ih sačuvaju ostaće bez mira.

Surčin Foto:TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ

N1: Koliko su sad te kuće daleko od pruge koja treba da bude izgrađena?

Žugaj: Osam metara, koliko je to ovde rečeno.

N1: Koliko bi to trebalo da bude da bi to bilo bezbedno?

Žugaj: Pre toga je bilo 25 metara.

Surčin, hronika, septička jama, kanalizacija
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

„Ja nemam gde da idem. To je moja kuća“, kaže Milan Tresa.

N1: A to je Vaša kuća? Vi morate da ostanete tu?

Tresa: Ja nemam gde, tu mi je porodica, sin, supruga. Ja nemam drugo mesto.

N1: Selidba nije opcija?

Tresa: A gde ću da idem? Da ste na mom mestu, 75 godina, to ste pravili ceo život, gde biste sad?

I neće uticaj osetiti isključivo oni najbliži železnici, ispaštaće i saobraćaj, upozorava Žugaj.

„Ovaj deo je planiran za nadvožnjak“, priča Žugaj.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

N1: Ovo će biti jedna od slepih ulica?

Žugaj: Da, to znači da ćemo morati da „nađemo“ jednu ulicu kojom će da odemo do paralelne sa Vojvođanskom, da bismo ušli u ovu našu ulicu.

N1: A komunalne službe ako budu dolazile?

Žugaj: Komunalne službe ne mogu po propisu, nema okretnice i ne mogu uopšte da uđu u ovu ulicu. Ne samo komunalne, nego i hitna pomoć)).

A u celoj priči ima i ironije. Jer, prema Žugajevim rečima, upravo on je pre nekoliko godina uradio prvi, inicijalni projekat Nacionalnog stadiona do kog će sporna pruga da vodi.

„Uradio sam projekat, nadajući se najlepšem i najboljem, ali voz je došao u moje dvorište“, kaže on.

BONUS VIDEO Zašto rastu cene nekretnina u Surčinu?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar