Foto: Shutterstock

Sudija Višeg suda u Beogradu Maja Peković Savić odbila je tužbu kompanije Milenijum tim protiv osnivača Regionalne informativne agencije JUGpress, NVO Centar za demokratiju i razvoj juga Srbije i glavne i odgovorne urednice Ljiljane Stojanović, koja je podneta zbog objavljivanja izveštaja sa press konferencije Narodne stranke u Vranjskoj Banji.

Sudija je odbacila zahteve iz tužbe Mileniju tima da im se, na ime naknade štete za “povređeni poslovni ugled” plati iznos od 100 evra u dinarskoj protivrednosti.

Odbijen je i zahtev da se tekst pod nazivom “Jeremić: Vrh režima preko Milenijum tima otima i Vranjsku Banju”, ukloni sa sajta JUGpressa.

Milenijum tim je tražio u tužbi i da se glavnoj i odgovornoj urednici Ljiljani Stojanović zabrani da objavljuje ovaj tekst, što je sud takođe odbio.

Ovo je prva tužba Milenijum tima protiv izdavača, NVO Centar za demokratiju i razvoj juga Srbije, i glavne i odgovorne urednice JUGpressa Ljiljane Stojanović koji je prvostepeni sud odbacio.

U međuvremenu je tužba, pod pritiskom novinarskih udruženja i javnosti, izmenjena pa je MIlenijum tim umesto prvobitnih 100. 000 evra po ovoj tužbi svoj zahtev za nadonadu štete smanjio na 100 evra.

Ročište po drugoj tužbi za ovaj isti tekst, koju su podneli vlasnici Milenjum tima, Ivan Bošnjak i Stojan Vujko, za “duševni bol” tražeći naknadu štete od dva miliona dinara, je odloženo pre nekoliko dana jer je Bošnjak, koji je bio u hodniku suda sve vreme, otišao par minuta pre početka a advokat je naveo da je imao privatne obaveze.

Mileniju tim je tužio osnivača JUGpressa NVO Centar za demokratiju i razvoj juga Srbije i glavnu i odgovornu urednicu Ljiljanu Stojanović i zbog objavljivanja izveštaja sa press konferencije Narodne stranke u Leskovcu i po toj tužbi su tražili nadoknadu od 100.000 evra.

Pod pritiskom javnosti, i ovaj zahtev je umanjen na 100 evra.

Zanimljivo je da je još desetak lokalnih medija izveštavalo sa ove press konferencije, ali je MIlenijum tim tužio samo JUGpress.

Sem JUGpressa, tuženi su i Danas, N1, Njuzmaks Adria, portal nova.rs. i Ne davimo Beograd.

Do sada se nije pojavila informacije da li je Milenijum tim tužio i predsednika Narodne stranke Vuka Jeremića koji je govorio na obe ove konferencije i izneo ono što je JUGpress, radeći samo svoj posao medija koji izveštava u interesu javnosti, doslovno citirao u
izveštajima .

Presuda kojom se odbija tužba Milenijum tima je prvostepena i tužilac ima pravo žalbe Apelacionom sudu.

Ovo je i prva presuda iz ovog korpusa SLLAP tužbi.

Narednih dana će se znati da li velika privatna građevinska kompanija MIlenijum tim nastavlja da mrcvari Regionalnu informativnu agenciju JUGpress žalbom na ovu presudu.

U svakom slučaju, osnivača JUGpressa i glavnu i odgovornu urednicu očekuju još dve njihove tužbe.

BONUS VIDEO: „Milenijum tim“ srušio poznatu zgradu Goša na Zvezdari

 

Komentari

Svi komentari (0)