Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu čiji je cilj zaštita najmlađih u onlajn okruženju do sada je imao više od 16,5 hiljada poziva, upita i onlajn prijava i 3.055 formiranih predmeta, saopštila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Inače, Nacionalni kontakt centar uspostavilo je Ministarstvo početkom 2017. godine.
Kako se navodi u saopštenju Ministarstva, Matić je izjavila da je Strategije za prevenciju i zaštitu dece od nasilja potvrda da je Vlada Srbije odlučna u odgovoru na nasilje nad najmlađima.
„Posebno je značajno što je taj dokument prepoznao digitalni prostor kao novi realan kontekst u kojem su deca izložena nasilju i rizicima za njihovu bezbednost, socijalnu sigurnost i zdravlje“, kazala je Matić i dodala da je institucionalna podrška ključna za jačanje bezbednosti dece na internetu.
Inače, Strategiju za prevenciju i zaštitu dece od nasilja za period do 2023. godine sa Akcionim planom za ovu i sledeću godinu usvojila je Vlada Srbije 21. maja.
Matić je istakla da je Nacionalni kontakt centar institucionalni mehanizam koji deluje preventivno, savetodavno i reaguje na prijave u saradnji sa drugim nadležnim institucijama kao što su Ministarstvo unutrašnjih poslova, Tužilaštvo za visokotehnološki kriminal, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Centri za socijalni rad i Domovi zdravlja.
„Usvajanje Strategije za prevenciju i zaštitu dece od nasilja svakako će doprineti da digitalno nasilje bude dodatno suzbijano, uporedo sa podizanjem kapaciteta institucija da reaguju blagovremeno i efikasno“, izjavila je ona.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: