Gradski autobus Foto:Nova.rs

Gradonačelnik Aleksandar Šapić, precizirao je, pre nedelju dana, da će sva vozila javnog prevoza mlađa od dve godine biti iste, vizantijsko plave boje, navodno, po ugledu na srpsku srednjevekovnu vladarsku lozu Nemanjića. Ovih dana su takva vozila viđena u saobraćaju.

U Beogradu su ovih dana viđeni autobusi obojeni u „nemanjićko plavu“ boju, kako ju je krstio Aleksandar Šapić.

Šapić je nedavno na konferenciji za štampu, koju je sazvao u Starom dvoru kako bi govorio o promeni odluke o boji vozila javnog gradskog prevoza, rekao da plava boja predstavlja Beograd i njegove reke.

Foto:BETAPHOTO/BEOINFO

„Mislimo da ova plava boja, ‘beogradsko plava boja’ simboliše i naše reke i naš grad. Ova vizantijsko plava, nemanjićka plava, koja ima mnogo simbolike vezane za grad Beograd, mnogo je bolja od dosadašnje ‘soc-crvene’ koja nas je podsećala na kioske sa viršlama“, rekao je on na konferenciji za novinare.

Šapić je naveo da je i privatnim prevoznicima javljena Odluka da vozila budu plava.

Dodao je da starija vozila od dve godine neće biti plave boje, ali očekuje da u narednim godinama ona polako izađu iz upotrebe.

Šapić je najavio sledeće godine nabavku trolejbusa, koja će takođe biti plave boje, kao i tramvaji koji budu nabavljivani.

Najavio je sledeće godine veliku nabavku 250 autobusa na gas i oni će takođe biti u plavoj boji.

kako će izgledati novi beogradski autobusi
Foto:printscreen/Beoinfo.rs

Beograd je postao mesto nesvakidašnjeg eksperimentisanja u javnom prevozu, otprilike pre devet godina, nakon što je vlast Srpske napredne stranke 2015. godine promenila boju gradskog prevoza iz žute u crveno, a sada se pojavila potreba da sva vozila budu plava.

Gradonačelnikova odluka je izazvala lavinu reakcija, a mnogi su se zapitali kako je došlo do toga da se izabere boja koja, prema tvrdnjama stručnjaka, ne postoji.

Ozbiljne kritike

Centar za lokalnu samoupravu ukazao je da je to bespotrebno trošenje novca, izvlačenje novca iz gradskog budžeta. Procenjuju da bi za farbanje autobusa koji su mlađi od dve godine u ovom trenutku bilo verovatno potrošeno oko 700 hiljada evra, a tu procenu otprilike iznose i četiri sindikata zaposlenih u gradskom saobraćajnom preduzeću.

Oni su saopštili procene da bi promena boje vozila gradskog prevoza mogla koštati oko 80 miliona dinara i da gradski prevoznik to neće moći sam da obavi, jer već godinama ne ulaže u sopstvene resurse i izgradnju komore za farbanje vozila.

kako će izgledati novi beogradski autobusi
Foto:printscreen/Beoinfo.rs

Kritika je stigla i od stranačkog kolege, ministra Gorana Vesića, koji je na tu najavu brzo odreagovao postom crvene zastave dinastije Nemanjića društvenoj mreži X, uz poruku da je obrazovanje važno.

Neki smatraju da treba ulagati u kvalitet prevoza pre nego u estetske promene, jer se Beograd suočava sa velikim izazovima u saobraćaju, a pitanje je i koliko će ova „plava“ avantura trajati.

Pročitajte još:

„Dok na ulicama vozači pokušavaju da se probiju kroz saobraćajni haos, vlast menja boju prevoznih sredstava. Građani žele dugoročna rešenja za saobraćaj u Beogradu, a ne površinske, estetske promene“, rekao je Miloš S. zabrinuti vozač.

Dodao je da rupe na ulicama ostaju, te da ne vidi kako će prefarbavanje autobusa bilo kome pomoći da brže stigne s jednog kraja grada na drugi. „Farbali su iz žute u crvenu, pa sada u plavu… Šta je sledeće, ljubičasta?“, upitao je on.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare