Skoro dve nedelje je prošlo otkako je 14 ljudi izgubilo život u padu nadstrešnice železničke stanice u Novom Sadu. Odgovora na mnogobrojna pitanja o uzrocima tragedije još uvek nema. Kako je moguće da se u rad pusti objekat koji je imao samo jedan papir za TV Nova je govorio specijalista za statiku i profesor Arhitektonskog fakulteta u penziji, Mihajlo Samardžić, koji je upozorio da treba prekontrolisati i krov na železničkoj stanici u Novom Sadu.
Samardžić je rekao da svaki objekat, da bi se stavio u funkciju, mora da ima upotrebnu dozvolu za koju je potrebno da se uredi po projektnoj dokumentaciji, a ukoliko je nešto menjano da se uradi projekat izvedenog stanja.
„Tada se formira tim eksperata koji vrši tehnički prijem. Kada to urade, tada je objekat upotrebljiv i dobija se dozvola“, objasnio je on i naglasio da je odgovornost za to što je železnička stanica u Novom Sadu bila korišćena bez upotrebne dozvole na invesatitoru.
Samardžić je prokomentarisao pisanje Insajdera po kojem je zgrada železničke stanice otvorena uz jedan papir, koji su potpisali predstavnici izvođača, investitora i stručnog nadzora i naglasio da oni nisu mogli dati garancije za objekat.
„To nije tehnička komisija za prijem, to mira biti druga, nezavisna ekipa koja će prekontrolisati objekat. Odgovorni za izvođenje su investitor, izvođač, projektant, nadzorni organ a tehnička kontrola su novi inženjeri koji to pregledaju i to je zakonska obaveza. Onaj ko je naredio da se stanica svečano otvori bez tehničkog prijema snosi punu odgovornost“, ukazao je specijalista za statiku.
Prema njegovim rečima treba prekontrolisati i krov na železničkoj stanici u Novom Sadu iako je to, kako je rekao, dobar prostorni sistem koji ima dovoljnu visinu.
Objasnio je je da je zgrada železničke stanice u Novom Sadu složena i ozbiljna konstrukcija, koja je u doba kada je izgrađena bila ekskluzivna, korak ispred svog vremena,
„Nesreća je što to nije kontrolisano, ipak je ta zgrada napravljena pre 60 godina, ali mi, nažalost, nemamo naviku da kontrolišemo objekte, već pustimo da ih uništi zub vremena. Po pravilu kontrole bi trebale biti na svakih 5 godina kada ekipa stručnjaka obiđe, i potpišu da je sve u redu“,
BONUS VIDEO: Arhiteka Slobodan Maldini na RTS optužuje: „Problem je bio u samoj nadstrešnici na koju su stavljena teška stakla. Armatura nije bila dovoljna“