Dom zdravlja u Leskovcu ima svoj ogranak u Grdelici i ekipu hitne pomoći koju čine lekar, tehničar i vozač. Tokom dana kada je u ambulanti više lekara, na teren ide cela ekipa, dok se tokom noći situacija menja, pa pomoć na terenu, neretko, pružaju samo tehnčar i vozač koji pacijente voze u ambulatu. Ovaj slučaj iz Grdelice otvara realnost u kojoj vozači hitne pomoći rade za minimalac. Zbog čega je tako, otkrivaju sagovornici Ivane Marković u Jutarnjem programu “Probudi se”.
Miša Stansavljević je vozač hitne pomoći već 10 godina i u ogranku Doma zdravlja iz Leskovca “pokriva” Grdelicu.
Otvoreno kaže da već godinama “ne može da odmakne od minimalca”, ne samo on, već brojne njegove kolege širom Srbije.
On je ukazao da je degradiranje vozača počelo “još za vreme Tomice Milosavljevića” koji im je kako kaže “skinuo koeficijente”. (Tomica Milosavljević bio je ministar zdravlja u pet vlada, s prekidima od 2002. do 2011. godine prim. autora).
“To je status države. Tomica Milosavljević nam je koeficijent sa 13,57 skinuo na 8,98. U zdravstvenim centrima u Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu i Beogradu, kolege vozači, koji rade isti posao kao i ja, imaju veću platu. U tim centrima oni imaju koeficijent 13,57, a mi, odnosno 90 odsto vozača u ostatku Srbije, imamo koeficijent 8,98”, objašnjava Miša razlike zbog kojih u manjim mestima vozači saniteta rade za minimalac.
Vozači na minimalcu prinuđeni da rade dodatne poslove
Miša Stanisavljević otkriva da njegove komšije “ne mogu da veruju da radi za 40.000 dinara” i dodaje da je zbog takvih primanja prinuđen da radi dodatne poslove.
Uglavnom je to poljoprivreda, kaže on, ali ističe da brojne kolege često nisu ni u situaciji da biraju poslove kojima će da obezbede dodatnu zaradu.
“Ne pitajte me ništa, šta da vam kažem, svi nešto radimo, malo poljorpivreda, malo nešto drugo. Snalazimo se kako znamo. Moramo neki posao privatno da radimo, šta god. Inače, sa 40.000 svesni ste i vi, da je neizvodljivo izdržati mesec dana”, iskren je Miša.
Vozači hitne pomoći u Grdelici i Leskovcu imaju veliku podršku svojih medicinskih kolega. Tehničar Stefan Veličković kaže “da od vozača zavisi život i medicinskog osoblja i pacijenata koje prevoze”.
“Iz ugla tehičara koji svakodneno radi sa vozačima, a to su pre svega naše kolege i naši prijatelji, smatram da je velika nepravda da vozači saniteta, koji imaju veliku odgovornost, rade za minimalac”, stav je mladog tehničara Stefana.
U Grdelici samo jedna ekipa hitne pomoći, noću se radi bez lekara na terenu
Odgovornost vozača saniteta u Grdelici utoliko je veća, jer je sistem pružanja pomoći na terenu organizovan tako da u noćnoj smeni na teren izlaze samo vozač i tehničar. Lekar ostaje u ambulanti.
Ovo potvrđuje i načelnik Hitne pomoći u Leskovcu dr Dragan Zakić.
“Preko dana oni imaju više lekara u ambulanti i oni mogu komotno da napuste abulantu i odu na teren i ukažu pomoć. Noću to nije slučaj. Noću imaju jednu ekipu koja radi u ambulanti, a ukoliko se pojavi potreba iz nekih medicinskh razloga, onda oni upućuju vozača da doveze tog pacijenta ili ukoliko je stvar ugentna, obrate se nama, pa onda mi odlazimo da pružimo pomoć”, opisao je načelnik kako izgleda podela posla u leskovačkoj hitnoj pomoći i ogranku u Grdelici.
Ceo prilog pogledajte u videu na početku ovog teksta.
BONUS VIDEO: Hitna pomoć prolazi blokiranu Gazelu
Pratite nas i na društvenim mrežama: