Udruženje Ulice za bicikliste organizovaće u subotu, 28. oktobra, na Trgu Nikole Pašića, 144. po redu Kritičnu masu, pod sloganom ”Pedala najgorem gradonačelniku Beograda”.
Iz Ulica za bicikliste poručuju da ovaj mesec daju pedalu gradonačelniku Beograda Aleksandru Šapiću, uz molbu da se ne vraća na tu poziciju.
„I posle njegove sportske karijere Aleksandar Šapić nastavlja da osvaja titule. Posle nešto više od godinu dana na mestu gradonačelnnika, Aleksandar Šapić od udruženja Ulice za bicikliste dobija zlatnu pedalu kao gradonačelnik koje je umesto unapređivanja biciklističke infrastrukture uspeo da smanji broj biciklističkih staza u Beogradu“, saopšteno je iz ovog udruženja.
Podsećaju da da je bicikl, iako je najzdravije, najodrživije i najefikasnije prevozno sredstvo, koje se potencira u svim razvijenim i bogatijim zemljama širom Evrope i sveta, u Beogradu on potpuno zanemaren, često banalizovan ili čak demonizovan.
Grad Beograd usvojio je Plan održive urbane mobilnosti krajem 2020. godine, čelnici grada od gradonačelnika, gradskog menadžera do gradskog urbaniste obećavali su da će celokupan plan biti integrisan u Generalni urbanistički plan i da će se po njemu razvijati gradska infrastruktura, podsećaju iz Ulica za bicikliste.
„Od ambicioznih 500 kilometara biciklističkih staza koje su obećavali da će izgraditi do 2030. godine do sada je izgrađeno manje od jedan odsto. Želimo da vas podsetimo da smo i 2022. godinu počeli sa ukidanjem biciklističkih staza u Vasinoj ulici i Bulevaru Oslobođenja, ali uz izgradnju manjih deonica po gradu nekako je godina uspela da se završi sa stotinak metara u plusu“, navodi se u saopštenju.
Od dolaska na vlast Aleksandra Šapića, kako podsećaju, situacija se dodatno pogoršava.
„Nije izgrađen ni metar biciklističkih staza, ali je zato ukinuto 400 metara u ulici Nikole Dobrovića koja povezuje Bežanijsku Kosu i Novi Beograd. Loša politika gradonačelnika je dovela do ukidanja zelenih površina, drvoreda, biciklističkih staza, pa čak i parkinga zarad povećanja broja traka za automobile“, ističe se u saopštenju.
Udruženje Ulice za bicikliste ukazuje i na pogubnu činjenicu da u Višnjičkoj ulici, ali ni u ulici Mije Kovačevića nije planirano produženje biciklističke staze iako se obe ulice trenutno proširuju i potpuno je logično da se biciklistička staza iz Ruzveltove ulice produži niz ove dve ulice ka Višnjičkoj banji.
Takođe, postavljaju i pitanje zbog čega su ove dve ulice proširene, ukoliko u njima nije data prednost javnom prevozu kroz obeležavanje žutih traka?
„Ako se uzme u obzir identično proširivanje Nikole Dobrovića, Bulevara Zorana Đinđića i najavljeno proširenje ulice Jurija Gagarina, moraćemo da konstatujemo da gradonačelnika savetuju potpune neznalice. Svugde u svetu je poznato da ako u gusto izgrađenoj gradskoj matrici širite bulevare, jedino što možete da dobijete je više automobila, sa kojima nećete imati gde. To znači samo veće gužve, više buke i zagađenja“, upozorava se u saopštenju.
Umesto da se uloži u pojačanje frekvencije javnog prevoza i u bolji kvalitet vozila, biciklističke staze i sistem javnih bicikala i električnih trotineta, grad ulaže u proširivanje ulica, čak i tamo gde to nije neophodno ili je potpuno kontraprodutkivno, ukazuju uz Ulica za bivikliste.
Ova pogrešna politika će, kako upozoravaju, dovesti do još većih gužvi, posebno u situaciji kada je dodatno smanjen kvalitet javnog prevoza, samo možemo očekivati da se poveća broj automobila na ulicama.
„Zbog svih pogrešnih mera koje su krunisane smanjenom biciklističkom mrežom koju ostavlja nakon svog mandata, bivši gradonačenlnik Šapić Aleksandar zavredio je priznanje zlatne pedale“, objašnjava se u saopštenju.
Zato ovaj mesec, na 144. Kritičnu masu pozivaju, kako navode, sve bicikliste i biciklistkinje da se pridruže protestnoj vožnji do Bežanijske kose.
„Da uručimo zlatnu pedalu čoveku koji je zaslužan za sve veće saobraćajne gužve, zagađenje u gradovima i smanjenu bezbednost svih učesnika i učesnica u saobraćaju“, poručuju Ulice za bicikliste.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare