Nakon odluke da ruši Stari savski most i na njegovom mestu zida novi, vlast je donela odluku o gradnji još jednog mosta koji je već sada podelio javnost. Naime, gradu Beogradu odobren je kredit za podizanje pešačko - biciklističkog mosta koji će, prema planu, spojiti Blok 70 i Adu Ciganliju. Ukupna vrednost projekta je čak 20 miliona evra.

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) obelodanila je da će 28. juna sledeće godine odobriti kredit od 17 miliona evra gradu Beogradu, a da je ukupna vrednost tog projekta 20 miliona evra. Reč je o gradnji pešačko – biciklističkog mosta, koja bi trebalo da počne tokom sledeće godine.

“Cilj je da omogući svim građanima blokova da mogu pešice ili biciklima da pređu na biser našeg grada“, izjavio je Aleksandar Šapić, bivši gradonačelnik i aktuelni predsednik Privremenog organa grada Beograda.

Aleksandar Šapić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Deo Beograđana podržava gradnju ovog mosta, ali je za više od 10.000 građana koji žive u novobeogradskim blokovima ovaj projekat neprihvatljiv. Tome se formalno usprotivila i Inicijativa „Blok 70 – Zajednička akcija“, koja je prikupila 10.000 potpisa protiv Plana detaljne regulacije koji predviđa taj projekat.

„I pored svih 10.000 mišljenja koja su protiv izgradnje mosta na predloženoj lokaciji, oni će graditi. Dakle, predloženo je da se gradi most u središtu stambenog bloka u Ulici omladinskih brigada. Grad, Šapić i ko već u toj grupi koja upravlja novcem, potpuno su zanemarili ove brojeve“, kažu u Inicijativi za Nova.rs.

Most na strateškom položaju Vojske Srbije?

Varijanta mosta sa ogradom; Ilustracija Planska dokumentacija Foto: Planska dokumentacija

Kada je reč o zamerkama, prva je na činjenicu da se predlaže gradnja mosta u nastavku automobilske saobraćajnice u stambenom naselju.

„Ako je u produžetku automobilske saobraćajnice, to ukazuje da će građani dolaziti bicklama i automobilima u Omladinskih brigada, što će stvoriti još veće gužve, povećati ionako veliku zagađenost, bezbednost u saobraćaju. Takođe, konstrukcija mosta nalaziće se na desetak metara od prve zgrade, što je previše invazivno i predstavlja zadiranje u stambeni blok“, navode u Inicijativi „Blok 70 – Zajednička akcija“.

Foto: Nova

Iz ovog udruženja kažu i da će, prema njihovim saznanjima, ovaj most biti izgrađen na mestu koje predstavlja strateški položaj koji je ranije Vojska Srbije odredila u vanrednim situacijama.

Smatraju i da je bolje da se taj novac preusmeri na ono što većina stanovnika tog dela Novog Beograda želi – povezivanje Dunavskog i Savskog keja.

Više od milion evra za izradu tehničke dokumentacije

Da se ozbiljno radi na pripremama za izgradnju pešačko – biciklističkog mosta pokazuje i to što je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda početkom novembra raspisala tender za izradu tehničke dokumentacije za taj projekat.

PROČITAJTE JOŠ

Procenjena vrednost ove javne nabavke je 125 miliona dinara ili oko 1,1 milion evra, a rok za prijavu je istekao.

Inače, projekat predviđa dvosmernu biciklističko-pešačku stazu duž cele konstrukcije, a izgradanja samog mosta planirana je na vodnom zemljištu i to iznad reke korita.

Primarna konstrukcija mosta planirana je od kombinacije čelika na lukovima i armirano-betonske konstrukcije na osloncima, preko kojih se ostvaruju veze sa pilonima. Piloni su od armirano-betonske konstrukcije.

Beograd kreditom ruši Stari savski most 

Stari savski most

Podsetimo, to nije jedini most čija je gradnja u planu za grad Beograd. Vlada Srbije potpisala je ugovor u vrednosti od 79,9 miliona evra sa francuskom bankom BNP Paribas, a tim novcem finansiraće rušenje starog mosta preko Save, ali i gradnju novog.

Najave rušenja ovog beogradskog mosta dovele su do velikog protivljenja i protesta građana. Do uklanjanja mosta još došlo, iako je najavljeno pre više od četiri godine.

****

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare