Foto:printscreen/RTS; printscreen/pistaljka.rs

Sajt "Pištaljka" nedavno je pisao da je ugovor koji je RTS sklopio sa privatnom produkcijskom kućom "Atena" za uređivanje "Šarenice", jedne od najpopularnijih emisija na javnom servisu, obezbedio vlasnici ove produkcije Aneti Ivanović petogodišnje ugovore i sa Turističkom organizacijom Srbije, vredne gotovo devet i po miliona dinara. Tim povodom oglasila se Turistička organizacija Srbije, uz objašnjenje da nije reć o komercijalnom sadržaju, već o sadržaju koji promoviše turističku ponudu Srbije.

Oglasio se i RTS koji je saopštio da će ispitati navode da li je ova produkcijska kuća prodavala te emisije Turističkoj organizaciji Srbije. S druge strane, Anita Ivanović ne odgovara na pitanja naše redakcije, niti se javlja na telefon.

Povodom informacija koje su se pojavile u medijima vezano za ugovore TOS-a sa produkcijskom kućom „Atena“ čiji je predmet bio snimanje, montaža, produkcija i emitovanje promotivnog video materijala za potrebe promovisanja turističkih potencijala u emisiji „Šarenica“, kontaktirali smo Turističku organizaciju Srbije.

Njihovo saopštenje prenosimo u celosti.

„Turistička organizacija Srbije je imala ugovorni odnos sa firmom ‘Atena’ produkcija čiji je predmet izrada, priprema i obrada video materijala u formi višeminutnih priloga, sa tematikom turističkih destinacija i turističkih proizvoda Srbije, u svrhu emitovanja video materijala u emisiji ‘Šarenica’.

Ugovor je zasnovan na činjenici da ‘Atena’ produkcija ima ugovor sa RTS-om na osnovu kog je upravo ‘Atena’ produkcija ovlašćena da priprema programski sadržaj i priloge, a kako bi isti bili emitovani u ‘Šarenici’.

Turistička organizacija Srbije svake godine ima ugovore o komercijalnom oglašavanju sa RTS-om i to najčešće dva puta godišnje, u sklopu letnje i zimske promotivne kampanje, a obzirom da se ovde nije radilo o komercijalnom sadržaju već programskom koji promoviše turističku ponudu Srbije, ugovor je sklopljen sa ‘Atena’ produkcijom.

Obe ugovorne strane su u celosti ispunile sve svoje obaveze, koje su realizovane u korist i na zadovoljstvo gledalaca ‘Šarenice’.

Želimo da istaknemo da emisija ‘Šarenica’ zbog gledanosti ima veliki značaj za promovisanje turističkih potencijala i turističkih vrednosti Republike Srbije, što je osnovni razlog za promovisanje destinacija na ovaj način baš u toj emisiji“, piše u saopštenju Turističke organizacije Srbije.

Pročitajte još:

Istim povodom oglasio se i RTS koji je saopštio da će ispitati navode da li je privatna produkcijska kuća „Atena“, koja je u vlasništvu doskorašnje urednice RTS-ove emisije „Šarenica“ Anete Ivanović, prodavala te emisije Turističkoj organizaciji Srbije (TOS).

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

„Ukoliko se utvrdi da je neovlašćeno korišćen i prodavan materijal RTS-a i da je Aneta Ivanović zloupotrebila poziciju urednice emisije „Šarenica“, bićemo prinuđeni da preduzmemo odgovarajuće pravne mere i pokrenemo sudske postupke“, navodi se u njihovom saopštenju.

RTS navodi da oni godinama sarađuju sa TOS-om i da imaju dugogodišnje ugovore o emitovanju reklamnog materijala.

„Zato nije jasno zbog čega bi Turistička organizacija Srbije pored već postojećih marketinških ugovora sa RTS-om, sklapala dodatne ugovore sa nečijom spoljnom produkcijom koja nema taj vid saradnje sa Javnim servisom“, dodaje se u saopštenju.

Dodali su da je Aneta Ivanović od 2018. godine bila angažovana kao urednica emisije „Šarenica“ i za tu uslugu je RTS njenoj produkcijskoj kući mesečno uplaćivao 150.000 dinara.

„‘Atena’ produkcija nikada nije uradila ni jedan prilog za emisiju ‘Šarenica’, niti je RTS sa njom imao takvu vrstu ugovora i taj vid saradnje“, navodi se u saopštenju RTS-a.

Aneta Ivanović Foto: Antonio Ahel/ATAImages

Vlasnica“Atena“produkcije se ne oglašava

Povodom ovih navoda, kontaktirali smo vlasnicu novosnovane produkcije „Atena“ Anitu Ivanović, ali na pitanja Nova.rs nije odgovorila, niti se javljala na telefon.

Podsetimo, sajt „Pištaljka“ preneo je da ugovor koji produkcija „Atena“ ima sa RTS-om, prema tvrdnji odgovornih u Turističkoj organizaciji Srbije (TOS), glavni je razlog što su odlučili da angažuju ovu produkcijsku kuću da za TOS producira priloge koji će se emitovati na javnom servisu, a gde drugo, nego u emisiji koju je uređivala vlasnica produkcije „Atena“ Aneta Ivanović.

Za emitovanje priloga na javnom servisu, kako kažu iz TOS-a, nikada pre nisu plaćali nijednoj privatnoj firmi, piše Pištaljka.

Tako su produkcija „Atena“ i njena vlasnica Aneta Ivanović postali posrednik između državne televizije i državne turističke organizacije, pa su prilozi koje su novinari RTS-a pravili za „Šarenicu“ preprodavani TOS-u zajedno sa autorskim pravima, a sve to bez znanja samih autora.

O produkcijskoj kući „Atena“, Pištaljka je pisala kada je otkrila tajni zapisnik sa sednice Upravnog odbora RTS-a, iz kog je javnost saznala da RTS angažuje spoljne produkcije za pravljenje programa, a da te produkcije koriste kapacitete i resurse javnog servisa, a često su u vlasništvu zaposlenih u javnom servisu.

BONUS VIDEO: Kako je RTS izveštavao o večerašnjim protestima u Srbiji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare