Uoči tradicionalnog sajma obrazovanja EduFair, koji je ove godine zakazan za 15. oktobar u hotelu Metropol u Beogradu, organizator sajma Integraledu pitao je eksperte za osnovno i srednje obrazovanje da podele svoja iskustva u radu na polju empatije i bezbednosti dece u nekim od najuglednijih obrazovnih ustanova Evrope.
Helen Lami je osnivačica ustanove “Academic Camp” koja organizuje letnje škole u Velikoj Britaniji, a takođe ima bogato iskustvo u vođenju letnjih škola s akademskim fokusom u Kanadi, Nemačkoj i Francuskoj. Lami ističe da je u današnje vreme učenje o emaptiji i bezbednosti kod dece ključno.
„Odavno smo naučili koliko je važno ohrabrivanje ne samo akademske izvrsnosti nego i ličnog razvoja i emocionalne inteligencije. U našem kurikulumu uvek imamo prostora za učenje o empatiji, društvenim veštinama i za razvoj emocionalne inteligencije zajedno sa učenjem gradiva. To su veštine koje su zaista ključne za uspeh ne samo u akademskom smislu, nego i u životu“, istakla je Lami i dala primer programa „Be a Leader“ koji je usmeren ka razvoju empatije.
„Tokom interaktivnih sesija učenici u kampu rade na tome da razumeju emocije i očekivanja drugih. Kroz aktivnosti kao što su grupne diskusije, igranje uloga i team-building vežbe, kamperi uče kako da komuniciraju efikasno, kako da rešavaju konflikte i grade pozitivne odnose“, objasnila je Lami iz Velike Britanije.
Aleksandra Nećita, direktorka hibridne međunarodne srednje škole “Spark School” koja je namenjena učinicima koji žele da prate „Kembridž međunarodni obrazovni sistem“, gde god da se nalaze u svetu, ističe da i oni u svom programu stavljaju akcenat na razvoju celokupne ličnosti učenika, a ne samo na forsiranje akademskog znanja.
“Mi smo trenutno u procesu razvoja programa Wellbeing, koji je baziran na principu koji smo nazvali PAIRS, što kao akronim označava svrhu (Purpose), autonomiju, (Autonomy), identitet (Identity), odnose, (Relationships) i izgradnju sopstvene ličnosti (Self-design). Ovi koncepti su direktno usmereni ka razvojnim potrebama tinejdžera starosti od četrnaest do devetnaest godina. Empatija, društvene veštine i emocionalna inteligencija su deo onoga što nam pomaže da uspostavljamo kvalitetne odnose s drugim ljudima, iako se provlače i kroz sve druge aspekte programa”, rekla je Nećita I istakla da učenici pokazuju izuzetno interesovanje za ove lekcije i vežbe.
“Imamo proaktivne učenike koji traže dodatne informacije, postavljaju pitanja I pokazuju snažno interesovanje za način na koji bi mogli da obrade svoje emocije tokom ispita, načine na koje bi mogli efikasno da definišu svoje vrednosti ili da usvoje princip zdravog nadmetanja sa samim sobom naspram nadmetanja s drugima”, zaključila je Aleksandra Naćita iz “Spark School”.
Džoj Čeung, direktorka za međunarodne odnose „Sidcot school“, jedne od vodećih internatskih škola iz Engleske, je podelila iskustva koji oni imaju u radu sa učenicima starosti od tri do osamnaest godina.
“Učenje o empatiji je u samom srcu našeg kurikuluma, to dovoljno govori o tome koliko mislimo da je važno. Međusobno poštovanje, razumevanje, ljubaznost i brižnost za druge su deo svakodnevnog života kod nas, što omogućava našim učenicima da se individualno razvijaju kao ličnosti, a da istrovemeno i nauče kako mogu da doprinesu razvoju osnažujuće zajednice. Kreirali smo kulturu učionice koja ohrabruje otvorenu komunikaciju uz uvažavanje, kako bi se naši učenici osećali bezbedno da podele svoje misli, osećanja i brige bez straha od osude. Ovo je posebno važno za internatsko okruženje, koje okuplja decu iz više od trideset različitih zemalja koja kroz rad postaju jedna zajednica“, objasnila je Čeung i dodala da je jedan od rezultata tog pristupa činjenica da učenici grade prijateljstva ne samo sa decom koja dolaze iz drugih zemalja, nego su i različitih godina, što je veoma važno.
Veselina Todorova, savetnica za obrazovanje ispred organizatora sajma obrazovanja u Beogradu „Integraledu“, pozvala je sve koje zanima tema obrazovanja da u nedelju, 15 oktobra dođu na EduFair, koji će kao i svake godine okupiti na desetine međunarodnih eksperata za obrazovanje, predstavnike škola, fakulteta, internata i letnjih kampova, ali i imati bogat panelski program.
„Posetioci će moći da čuju nešto više o karijerama budućnosti na panelu koji je posvećen ovoj temi, da se informišu o stipendijama, da čuju nešto više o upotrebi veštačke inteligencije u obrazovanju, da se informišu o karijernim kompasima koji mogu da pomognu onima koji nisu sigurni za koju profesiju da se opredele, ali i da čuju iskustva roditelja“, istakla je Todorova.
Za predstojeći EduFair možete se besplatno registrovati na linku: edufair.rs
BONUS VIDEO Podcast Snaga uma: Nikola Radojlović o diskriminaciji – Nema empatije bez mašte