Od polovine oktobra zatvorena su oba mosta koja povezuju Lučane i Guču za sva vozila koja premašuju 1,5 tona. Zbog toga je autobuski saobraćaj u prekidu, što stvara probleme za prevoz radnika i đaka. Oni su ponekad prinuđeni da pešače i po nekoliko kilometara kako bi stigli do svojih fabrika ili škola.
Naime, ovi mostovi su zatvoreni odlukom inspekcijskih organa nakon tragedije u Ovčar Banji, kada su zbog pucanja visećeg mosta nastradale dve osobe a više njih teško povređeno.
Uprkos tome, lokalna vlast se mesecima ne oglašava povodom ovog problema niti pokušava da reši problem.
Kako kaže Miloš Pajić iz GG „Jedan tim“, u toj opštini je „protok informacija“ odavno izražen problem, pa to važi i u slučaju zatvorenih mostova.
„Zatvoren je ovaj mosti i isti ovakav na 4-5 kilometara odavde. Saobraćajna signalizacija se menjala na njemu više puta. Sada je postavljen saobraćajni znak za zabranu saobraćaja za vozila preko 1,5 tona, a na početku je stajao znak da je dozvoljeno do 3,5 tone. Na kraju su postavljene i betonske barijere koje su naprvile ogromne probleme u odvijanju saobraćaja. Sva velika vozila, kamioni, autobusi, čak i mini busevi ovuda više ne mogu da prolaze“, objašnjava ovaj odbornik.
Prema njegovim rečima, autobuske linije su skraćene, a još je teža situacija na drugom mostu jer ovde ima neke okolne saobraćajnice koje su dosta duže.
Alternativni pravci ka Guči i Ivanjici su preko Požege ili Čačka, odnosno preko Jelice.
„Neretko se događa, da autobus stane i da su putnici prinuđeni da izađu još na drugom mostu i da do Lučana radnici i đaci pešače sedam ili osam kilometara. Njagore je što nema informacija do kada će ovako biti, odnosno da li je u planu rekonstrukcija ili izgradnja novog“, priča nam Miloš.
Problematičan je i drumsko-železnički most na ulazu u Lučane koji je takođe pravljen pedesetih godina, dotrajali su i zrelo je za potpuno rekonstrukciju, istakao je Pajić.
Kako samo saznali u Putevima Srbije, završen je postupak izrade tehničke dokumentacije za sledeće putne objekte na državnom putu II A reda broj 181, za mostove preko rele Bjelice u mestu Dljinu, deonica Lučani – Lis i most preko reke Bjelice u Krstacu, deonica Lučani – Lis.
„Tehnička dokumentacija obuhvata rušenje postojećih i izgradnju novih mostova na istom mestu gde se nalaze ovi. Po dobijanju svih neophodnih dozvola i saglasnosti od strane nadležnih institucija, steći će se uslovi za raspisivanje javne nabavke za izvođenje radova na izgradnji navednih objekata“, navodi se u odgovoru iz JP „PuteviSrbije“.
BONUS VIDEO: Most oštećen 2020. godine, preko reke moguće samo u Čačku ili Kraljevu