Vojni analitičar Aleksandar Radić kaže, govoreći o padu aviona kod Loznice, da je izvesno da se radi o poslednjem primerku MiG-a 21 UM i da je reč o avionu koji je je "doslovce vraćen uz mrtvih". Bio je na remontu šest godina, što je neverovatno dug remont, naveo je gost N1, objašnjavajući da ti radovi obično traju osam, devet meseci do godinu dana. Počeo je da leti 2016, pa je ponovo prizemljen maja 2018. i počeo je da leti maja ove godine, "bez nekog jasnog obrazloženja čemu", dodao je.
Lovački avion Mig-21 Vojske Srbije srušio se jutros kod Malog Zvornika, u rejonu sela Brasina, saopštilo je Ministarstvo odbrane. Poginuo je jedan pilot, a to je potvrdila njegova porodica za Tanjug, dok se za drugim traga.
Gost emisije N1 Studio Live je izjavio da se ništa ne može znati unapred i da je nekorektno pričati pre stručnog tima, koji formira RV i PVO.
„Hvale nam se ljudi iz vlasti kako su nabavili sve najbolje i najnovije, kako je tehnika koja se koristi fenomenalna, kako su oni sve to uradili samo za nas, a realnost je da je leteo jedan od poslednjih migova koji je napravljen u SSSR-u, 1986. godine, realnost je da nam leti helikopter Mi-8 koji je nekoliko puta obaran, prinudno sletao, realnost je da je ispaljena raketa koja je nabavljena pre 37 godina a oni nam prikazuju kao veliko dostignuće“, nabraja Radić.
Kaže da je, kroz istoriju, ovaj tip aviona kod nas bio povezan sa mnogo ovakvih događaja. „Nažalost, od 261 miga 21 od 1962. do 1986. u njima je stradalo 50 pilota u udesima i dva pilota se nije vratilo sa povratnog zadatka na koji su poleteli“, rekao je Radić.
On kaže da nesreće nisu neuobičajene za vazduhoplovstvo, da ih je bilo dosta njih u prošlosti, a da je tehnika koja se sada koristi ista ona koja je bila sedamdesetih i osamdesetih. Reč je o starim letelicama u kojima su piloti, ne svojom krivicom, dugo godina unazad ostvarivali mali nalet, istakao je gost N1. „Nisu potpuno osposobljeni, ali politika od njih traži nemoguće… Preopterećeni su, naročito ministar Vulin, kako stvaraju čudo, on i njegov pomoćnik za materijalne resusrse Miloradović, dovodeći pilote u opasnost, vraćajući stare avione, pre svega, mislim, zbog njihovog ega i nekih akrobacija u modernizacijama koje su davno preživljene“, navodi Radić.
Tako se planira modernizacija aviona Orao koji su 24 godine stajali na ledini pored Muzeja vazduhoplovstva, naglašava gost N1.
Navodi da „su preopterećeni (u ministarstvu) time da su najbolji i da rade više, a da neće da puste struku da radi“.
Radić kaže da takav avion može da se koristi za izviđanje vremena pre početka letačkog dana – da se izvidi meteo situacija u zoni obuke i treninga ili za održavanje minimalnog naleta za pilote, koji lete u MiG-u 21. Navodi da se radi o dvosedu koji nema radar, i da je u pitanju „oldtajmer koji je trebalo sačuvati za nastupe na aero-mitinzima“.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare