Pokušaji porodice da za svoju osamdesettrogodišnju baku dobiju hitnu zdravstvenu pomoć bili su bezuspešni, a jedan od poziva leskovačkoj Hitnoj pomoći završen je psovkom zaposlene. Porodica najavljuje tužbu, a direktor Doma zdravlja kaže da Stručni savet odlučuje kako će za takvo ponašanje biti kažnjena.
Kada se zdravstveno stanje osamdesettrogodišnje žene, koja je poslednja dva meseca bolovala, naglo pogoršalo, članovi njene porodice zvali su Hitnu pomoć u Leskovcu.
„Mi nismo znali šta da joj radimo jer nemamo iskustva sa tim. Mi nismo doktori, ne možemo sami da je lečimo. Pritisak joj je bio 90 sa 50, ne otvara oči, ne jede. Oni nam kažu ‘dajte joj so i vodu i podignite joj noge’. Mi im kažemo ‘ona je bez svesti, kako da joj damo so i vodu’“, kaže Marina Živković, unuka bolesne žene, prenosi N1.
Savet ih hitne nije pomogao pa je Marinin suprug Miloš Hitnu pomoć pozvao opet. Umesto saveta dobili su ovaj odgovor:
Hitna pomoć: I šta sad mi da radimo? Ja vas ljudi uopšte ne razumem, brate.
Miloš Živković: Samo da vas pitam, kojem rejonu inspekcije pripadate?
Hitna pomoć: More, bre nosi se.
N1: Kako ste se osećali posle tog poziva i odgovora?
„Razočarano i besno“, kaže Miloš Živković.
„Odbačeno, jadno i bedno. Meni se nikada u životu nije desilo da mi neko tako kaže ‘Ma nosi se bre’. Od nekog od koga tražiš pomoć, neko ko treba da dođe i da ti pomogne“, kaže Marina Živković.
„Neko ko je plaćen za to“, dodaje suprug Miloš.
Plaćena, zaposlena u službi koja je u sklopu leskovačkog Doma zdravlja u kojem kažu da će ispitati odgovornost i odlučivati o eventualnim sankcijama zbog ponašanja prema pacijentima.
Direktor Doma zdravlja u Leskovcu kaže da o tome odlučuje Stručni savet i da će njihovu odluku saopštiti u ponedeljak. Takođe, kaže da su u opisu posla Hitne pomoći „hitna stanja“, a da je sve veći problem palijativna nega i sve veći pritisak zbog poziva pacijenata sa hroničnim oboljenjima kojima je pomoć neophodna, a trebalo bi da budu zbrinuti u bolnici.
„Palijativne nege nema. Zašto? Zato što se radi rekonstrukcija bolnice. Rekonstrukcija bolnice se radi već godinu dana, to je trebalo već da se zna na vreme i da se reorganizuje posao. I koja je onda poruka – ej nemojte slučajno da se razbolite, vi stariji i najstariji sugrađani, i nemojte slučajno da umrete. Jel to na kraju poruka našeg zdravstvenog sistema“, objašnjava Dragan Marinković, urednik portala“Rešetka“.
Od zdravstvenog sistema porodica je poslednja dva meseca više puta pokušavala, kako objašnjavaju, da dobiju pomoć, a tvrde da su jedino čuli ovaj odgovor:
„Kažu da je pustimo, da je pustimo da umre. Mi smo posle toga plaćali privatnu kliniku. Iz gerontološkog centra su privatno dolazili. Mi smo tri hiljade evra dali, ne samo njima, nego svuda gde smo išli mi smo je vodili privatno“, objašnjava unuka Marina Živković.
„Baka je radila ceo svoj život za državu i niko da se udostoji da pošalje jednog lekara ili bilo kakvu pomoć da vide da li za baku postoji spas ili bilo šta“, kaže Marinin suprug Miloš.
Osamdesettrogodišnja žena je pre dva dana preminula.
BONUS VIDEO: Hitna pomoć u Sarajevu zbog gužve u saobraćaju vozila tramvajskim šinama
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare