Prvi radni dan u frizerskim salonima i berbernicama protiče u pozitivnoj, iako "malo čudnoj" atmosferi. Čudno je što mušterije na ulazu dočekuju dezo-barijere i gel za čišćenje ruku umesto rukovanja, ali su zato vlasnici, radnici kao i klijenti salona srećni što ponovo vide jedni druge. Manji saloni će, međutim, morati da se pomuče da pokriju gubitke nastale zbog prekida rada.
„Ljudi su jedva dočekali da se malo srede“, kaže nam Nemanja Milosavljević iz berbernice i frizerskog salona „Britva“.
Njihov telefon non-stop je zauzet, a već sada su popunili sve termine za ovu i početak sledeće nedelje.
Grad Beograd objavio je listu od 15 stavki koje mora da ispuni svaki frizerski i kozmetički salon da bi mogao da radi u ovo vreme ublažavanja, ali ne i ukidanja zaštitnih mera radi sprečavanja širenja zaraze koronavirusom.
Neke od njih deo su profesionalne rutine, poput detaljnog svakodnevnog čišćenja i dezinfekcije radnje i opreme, korišćenja rukavica tokom rada ili korišćenja posebnih peškira za svaku mušteriju.
„Zapravo je najveća novost to da moramo da nosimo maske tokom rada, ali i na to smo već navikli“, kaže Nemanja, i dodaje da je tih mesec i po dana dok su „Britva“ i drugi saloni bili zatvoreni najduži period u životu da nije radio.
Prema njegovoj proceni, troškovi poslovanja nisu značajno porasli, iako sada moraju da nabave daleko veće količine sredstava za čišćenje, dezinfekciju i zaštitu, tako da je sada, kako kaže, najvažnije što ponovo rade ono što umeju i vole.
A niko nije zadovoljniji zbog toga od klijenata.
„Nekoliko puta sam se raspitivao kada će početi da rade“, kaže Marko Ranković, koji je uspeo da obezbedi toliko traženi termin za šišanje i sređivanje brade.
„Skoro sam dva meseca puštao bradu, jedva sam dočekao da je sredim“, priznaje. Kaže i da je zadovoljan kako se zaštitne mere primenjuju u „Britvi“, zbog kojih će čak alatku po kojoj su odabrali ime zameniti mašinicom, dok se konačno ne proglasi kraj epidemije.
„Za danas su zakazana uglavnom muška šišanja“, kaže za Nova.rs Dragana Hero, direktorka salona Hairlovers, i tako potvrđuje našu sumnju da su muškarci požurili i pokupili termine kod frizera ovog prvog radnog dana od zatvaranja.
Dragana, međutim, ima objašnjenje i za to.
„Žene su uspele da se snađu, naručivale su preko naše online prodavnice farbe i druge proizvode za negu kose, tako da nema toliko tražnje za farbanjem, najkritičnije su nam redovne klijentkinje sa kratkom kosom pa njima dajemo malu prednost“, otkriva Dragana.
Što se tiče primene zaštitnih mera, osim toga što su nabavili sva sredstva za zaposlene i mušterije, među ključnim promenama u organizaciji rada je smanjenje broja klijenata koji će u isto vreme moći da budu u salonu.
„U normalnoj situaciji možemo da radimo sa do šest klijenata, a sada će maksimalno u salonu moći da ih bude troje, zajedno sa frizerima“, objašnjava Dragana.
Privremeno zatvaranje skupo koštalo salone
Salon „Britva“, kao i jedan od salona „Hairlovers“ nalaze se u samom centru Beograda, a treći koji smo obišli još uvek je – zatvoren.
Poštujemo i želju vlasnice da ne otkrivamo ime, pošto brine da li će uopšte stići da nabavi svu neophodnu opremu do 4. maja, kada je planirala da ponovo otvori salon, čiji rad je, inače, zamrzla tokom vanrednog stanja.
Prema njenoj proceni, da bi pokrila „rupu“ koja se otvorila u njenom poslovanju u poslednjih mesec i po dana, moraće da zaradi dodatnih 1.500 do 2.000 evra, kako bi imala za zakup, komunalije i nabavku materijala za rad.
Da nisu svi uspeli da prežive privremeno zatvaranje svedoče i podaci servisa Sredime.rs
Ovaj servis za online zakazivanje trenutno ima 365 salona u osam gradova u Srbiji u svojoj mreži.
„Određeni broj salona nažalost je zauvek zatvoren ili planira zatvaranje. Vrlo je moguće da jedan deo tih radnika pređe u rad u sivoj zoni, tj rad od kuće, čime se u poslovnom smislu ide korak unazad“, kaže za Nova.rs Ivana Zirojević, preduzetnica i suosnivačica tog servisa.
Za one koji su preživeli, međutim, posla će, čini se, biti sasvim dovoljno.
„Čim smo na Sredime.rs otvorili mogućnost zakazivanja za ovu nedelju, nivo zakazivanja se vratio na otprilike 70 odsto pre prekida rada salona. Verujem da je to zato što nisu još ni svi saloni otvoreni, a i korisnici su uplašeni sa zdravstvenog aspekta“, ocenjuje Ivana Zirojević.
Prema podacima kojima raspolaže, za sada su najtraženije usluge šišanja, a u njihovom sistemu, muškarci i žene su poprilično izjednačeni po broju zakazanih termina.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare