Patrole komunalne milicije od nedavno u civilu kontrolišu plaćanje karata u javnom prevozu, kako bi se suzbio trend plaćanja karte tek kada se primeti uniformisani komunalac, rekao je za RTS načelnik Komunalne milicije Darko Dujović.
U javnom prevozu kartu možete da platite SMS-om ili karticom, pojedinačna karta i dalje košta 50 dinara u prvoj i drugoj zoni, a pored kontrolora proveru da li je karta plaćena vrše i pripadnici Komunalne milicije.
„Komunalna policija je od osnivanja imala posao kontrole u javnom prevozu, tako da to nije ništa novo. Pored nas kontrolu vrše i kontrolori i druga ovlašćena lica, ali prekršajni nalog mogu da izdaju samo komunalni milicionari putniku koji nije platio kartu. Broj putnika koji ne plaćaju karte sve je manji, i sada imamo situaciju da od kontrolisanih putnika svega oko 2,5 odsto nije platilo kartu“, objašnjava načelnik Komunalne milicije Darko Dujović.
Novina je da sada postoje i patrole u civilu kako bi se zaustavio trend da oni koji izbegavaju da plaćaju prevoz prepoznaju uniformisanog kontrolora.
„Kada se komunalni milicioner predstavi službenom legitimacijom svaka rasprava prestaje. Kada se putnik zatekne bez karte izdaje se na licu mesta prekršajni nalog. Na licu mesta se ne traži nikakav novac, a ako se prekršaj plati u roku od osam dana onda se plaća umanjen iznos“, kaže Dujović.
Ukoliko neko pokuša da vam kaznu naplati na licu mesta, to mora da se prijavi, jer je tu reč o pokušaju prevare od strane neovlašćenog lica.
Pored kontole u javnom prevozu komunalci odgovaraju na pozive građana koji se žale na buku tokom večernjih sati, uklanjaju vozila i mnoge druge stvari.
„Mi radimo u saradnji sa inspekcijom, ali ne možemo da izdajemo rešenja za, recimo, pucanje cevi u zgradi. Često primimo i prijave koje nisu u opisu našeg posla pa ih prosleđujemo nadležnim službama, ili uputimo sugrađane kome treba da se obrate“, navodi Dujović.
Kaže i da se bave pitanjem nelegalne prodaje, najčešće oko pijaca i u pešačkoj zoni Knez Mihajlove ukice, ali da nemaju ovlašćenje da robu oduzmu, što bi bio najefikasniji način suzbijanja nelegalne prodaje.
Za grad veličine Beograda broj od 660 komunalnih milicionera nije veliki, nema ih dovoljno da adekvatno odgovore i izađu u susret svim sugrađanima, posebno u noćnim satima.
BONUS VIDEO: Ko (ne)kontroliše ispravnost vozila javnog prevoza?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare