Iako je delovalo da je saga sa "Lastom" završena, izgleda je da je Pandorina kutija tek otvorena. Na površinu isplivavaju mnogi detalji, a između ostalog sve više je dokaza za tvrdnju da se vrednost preduzeća namerno obara kako bi bilo bud zašto prodato. Kako stvari sada stoje “Lasta” je na meti pre svega bivšeg zamenika gradonačelnika Gorana Vesića.
U “Lasti”, nekada vodećem saobraćajnom preduzeću u Srbiji, situacija je na ivici kolapsa.
Nemilice se rasprodaje imovina privatnicima, a dešava se da autobusi ne mogu da izađu na ulicu jer više nema dovoljno ni goriva za sve. Od kada se na njih “ustremio” bivši zamenik gradonačelnika, stvari postaju sve gore i gore. Za to vreme radnici su rastrzani između neizvesnosti i loših uslova rada.
Dragan Filipović, potpredsednik nezavisnog sindikata radnika „Laste“ navodi da je rad komsije koja je osnovana zbog optužbi Gorana Vesića na njihov račun, priveden kraju, kao i da je istaknuto da su sve optužbe iznete na račun „Laste“ – neistinite.
A šta je to govorio Vesić?
Bivši zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da bi ugovor grada sa autoprevoznikom „Lasta“ mogao da bude raskinut ukoliko ne budu poštovali ugovoren broj polazaka na linijama javnog gradskog prevoza.
„Ljudi koji se žeae ih plaćaju da voze, a oni ne voze, još nas prave budalama i šalju nam dopis da su vozili. A kad proverimo pre GPS-a da li su bili tu, onda ćute. Ništa, sada će dobiti krivične prijave jer je to krađa iz budžeta, rekao je tada Vesić“, uživo na televiziji.
On je naveo da je tom prevozniku grad Beograd dao upozorenje i da je situacija danas „malo bolja“, a kako je precizirao dato im je 19 novih linija, čime su dobili 32 miliona dinara mesečno više od grada.
Radnici su na to odogovorili štrajkom glađu, da bi se potom sreli u Skupštini Beograda i naizgled rešili problem osnivanjem komsije koja je trebalo da utvrdi kako posluje „Lasta“.
Radnici u strahu – ostaje li „Lasta“ I bez linije Beograd-Mladenovac?
„Dobili smo informacije da od septembra pogon i linija iz Mladenovca neće biti u vlasništvu Laste, i da ih čeka ista sudbina kao pogon I linija u Obrenovcu koji je pripala Streli“, navodi Filipović.
On ističe da je reč o velikom pogonu koji donosi siguran prihod, koji ima ugovor sa gradom, ali da je neko očigledno „bacio oko na njega“.
Nove cene goriva donele su u „Lastu“ i nove probleme oko preraspodele.
„Situacija sa gorivom je katastrfalna, po 5 sati se raspravlja i deli se cisterna na celu Lastu, odnosno koja će radna organizacija dobiti koliko goriva“, ističe Filipović.
Kaže da je primetno da neko nameće ugovore, posebno kada je reč o kupovini vozila.
„Reč je o nametnutim ugovorima za kupovinu vozila, a to nam pravi dodatne troškove. Više nam stoje autobusi u servisu, nego što rade, a to nije niko iz Laste izabrao, već očigledno, neko iz grada. Nismo imali mogućnost da biramo koja ćemo vozila kupiti. Praktično ne možemo da zaradimo za gorivo i kvarove koji nam se dešavaju“, podvlači Filipović.
Kada je jedna od ključnih linija Beograd-Obrenovac predata preduzeća “Strela”, profit “Laste” bio je 30 miliona dinara.
„Nama nisu dozvolili da povećamo broj polazaka, a Strela ima sada trodpulo veći broj istih“, podseča Filipović.
Prema nezvaničnim infomracijama do kojih su došli radnici, ministar finansija Siniša Mali, održao je sastanak na kom je ocenio da je vrednost na koju je procenjeno preduzeće previsoka.
Pomoć su tražili i od predsednika Srbije, ali nijednom do sada nisu naišli na bilo kakav odgovor,
O situaciji u Lasti odgovore smo zatražili i od generalnog direktora „Laste“, Vladana Sekulića, ali do obajvljivanja ovog teksta, nije odgovorio na naše pozive. Na pozive nije odgovarao ni direktor za saobraćaj Predrag Lukić.
Od 2014. do danas – prepolovljen broj radnika
Preduzeće “Lasta” je prema zvaničnim informacijama iz 2014. godine imalo 4.100 radnika. Danas je taj broj prepolovljen. Smanjen je i broj autobusa u saobraćaju. Nekada ih je bilo 750 , sada to nije više od 500 vozila.
BONUS VIDEO: Koga „vozi“ Lasta?
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare