Oko 50.000 stanovnika beogradske opštine Rakovica svakog dana preživljava pravi saobraćajni pakao. Ostavljeni su na milost i nemilost vremenskim uslovima, jednoj maloj raskrsnici i raspoloženju drugih vozača dok se voze Bulevarom patrijarha Pavla. Projekat ove važne saobraćajnice nikad nije do kraja završen, a zbog kolapsa koji se ovde svakog dana događa i pravi ogromne kolone vozila, neki su poželeli i da se odsele.
„Odseliću se odavde, majke mi!“ – tako je jedan taksista opisao sve kroz šta godinama prolazi svakodnevno zaglavljen u dugačkoj koloni vozila.
Reporteri Nove uputili su u Rakovicu i obišli Bulevar patrijarha Pavla. Inače, u toj beogradskoj opštini živi oko 100.000 stanovnika, a procenjuje se da ih polovina, oko 50.000, redovno koristi automobil, pa su najdirektnije ugroženi svim saobraćajnim nedostacima.
Tek kada se Bulevar patrijarha Pavla poveže sa Mostom na Adi, građani koji idu iz pravca Novog Beograda će umesto da skreću levo pored Topčiderskog parka i prema Ulici Teodora Drajzera, što je inače usko grlo, ići pravo bulevarom sa četiri trake i obilaziti Topčiderski park.
Do tada su osuđeni na potpuni saobraćajni kolaps.
Na fotografijama ispod možete videti kako izgleda popodnevni špic usred letnjih odmora.
*
*
Svojevrsni saobraćajni „bajpas“ kroz sam Topčiderski park građanima je predstavljao mostić dužine 15 metara, ali je on sada zatvoren za saobraćaj jer je u katastrofalnom stanju.
Kako smo se uverili na terenu, most je oštećen na nekoliko mesta, prelaze ga samo pešaci, a sa obe strane postavljene su betonske barikade koje blokiraju saobraćaj.
Građanima problem predstavlja i to što im je ukinut tramvaj na linijama 3 i 3L koji im je, kako kažu, bio spas.
Pomenuta tramvajska linija zamenjena je autobusom koji upada u gužvu i ne pomaže previše u celoj ovoj situaciji.
Kada su u pitanju radovi na delu od Mosta na Adi do Košutnjaka, Železnice Srbije započele su izmeštanje vozne infrastrukture, ali je to sada zaustavljeno.
Deo šina je sklonjen, dok je deo još uvek vidljiv.
Na oglasnoj tabli naznačeno je da je početak radova u arpilu 2022, a da je rok 360 dana. Svakako, rok je probijen.
Tekući projekat te druge faze podrazumeva transformaciju nekadašnjeg železničkog koridora u Topčideru, koji će biti pretvoren u krak Bulevara patrijarha Pavla koji će direktno spojiti već proširen deo Bulevara patrijarha Pavla sa petljom Hipodrom.
Planirana širina kolovoza je 2,7 metara sa razdelnim ostrvom od 2 metra i obostranim trotoarima od 2,5 metra.
Predviđena je semaforizovana raskrsnica sa Bulevarom vojvode Mišića, kao i raskrsnica kružnog tipa kod isključenja za Košutnjak.
Kod istog isključenja projektovano je i denivelisano ukrštanje magistrale sa tramvajskom prugom, uključujući 73 metara dugačak tramvajski tunel.
Izvođenje druge faze inicijalno je ugovoreno na 2,05 milijardi dinara, dok je rok za izvođenje bio 360 dana od uvođenja izvođača u posao. Radove izvodi grupa firmi koju predvodi RAS Inženjering.
Kako je Nova ranije istraživala, Iako osnovana pre više od 20 godina, firma „Ras Inženjering Niskogtadnja d.o.o“ svoju pravu renesansu doživljava nakon 2012. godine kada dobijaju značajne projekte u Beogradu i okolini.
Na sajtu firme može se lako uočiti da firma radi na izgradnji „K-Distrikta“, stambeno-poslovnog projekta na Dorćolu iza kog stoje bivši gradski urbanista Milutin Folić, poznati advokat Igor Isailović, kontroverzni biznismen Vladimir Gogoljev i drugi.
Pored pomenutog projekta, firma je dobila poverenje grada da uradi rekonstrukciju i proširenje Crnotravske i Save Maškovića.
Firma radi i kao partner „Beograda na vodi“, a dobila je i posao izgradnje novog parkirališta „Zemun“, Beograd na vodi od 2017. Godine, autoput Surčin-Obrenovac, parking oko KBC „Zvezada“…
Zbog svih ovih projekata firma je od 2012. godine uvećala prihode za fantastičnih 26 puta – u 2012. godini njihov prihod bio je 250 miliona dinara, a tokom 2020. 7,02 milijarde dinara.
Da su gužve koje se stvaraju u ovom delu Rakovice veliki problem svedoči i izjava jednog taksiste koji je rekao da će se odseliti jer više ne može da izdrži svakodnevnu zaglavljenost u saobraćaju.
Kada je reč o samom Bulevaru, projekat je trebalo da obuhvati izgradnju saobraćajnice od mosta na Adi sve do BIG centra u Rakovici u tri faze.
Prva je nekompletno završena i to posle godinu dana od probijanja roka od strane „Bauvezen“ firme koja je saobraćajnicu uradila.
Država je sa kompanijom „Bauvezen“, za koju je javnost saznala kada se našla u središtu afere oko pruge EPS-a, sklopila najmanje 103 ugovora vredna više od 130 miliona evra, iako se radi o firmi koja joj je dugovala milione evra za porez, pisao je ranije NIN.
U martu 2018. godine započeto je izmeštanje korita Topčiderke, što je bio preduslov za proširenje ulice. Urađen je tada novi most u Pere Velimirovića i zacevljen Kaljavi potok.
U septembru 2019. počeli su radovi na 1,8 kilometara Bulevara, a rokovi za završetak na ovom projektu prolongirani su nekoliko puta.
Iz grada su kao prvobitni kraj uređenja najavili proleće 2021. godine, ali je tada rok pomeren za početak septembra.
Zbog nedostatka radnika i problema sa projektnom dokumentacijom koja nije bila usklađena sa stvarnim položajem postojećih podzemnih instalacija na terenu, ni taj rok nije ispoštovan. Tako je ceo projekat ušao u treću godinu.
Šapić najavio spajanje sa Mostom na Adi sledećeg leta
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić početkom ove godine da će leto 2024, godine biti konačni datum za spajanje Bulevara patrijarha Pavla i Mosta na Adi.
„Trebalo bi da građevinska dozvola za tu deonicu bude izdata u narednih mesec i po do dva, što znači da bi, uz poštovanje rokova, u leto 2024. godine bilo završeno spajanje sa Mostom na Adi. To znači da će i tramvajska infrastruktura biti spojena sa Mostom na Adi i da će biti po dve trake u svakom pravcu, što će celom projektu dati potpuni smisao“ – naglasio je Šapić.
****
BONUS VIDEO: Autobuska stanica i dalje ruglo Kraljeva
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare