Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Na ulicama se sve češće mogu videti električni trotineti čije korišćenje u saobraćaju u Srbiji još uvek nije regulisano zakonom, a bilo je i sudara s drugim vozilima.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da se uveliko radi na novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, kojim će biti uređena i pravila vožnje električnim trotinetima.

Pomoćnica direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Svetlana Miljuš kaže za Tanjug da se očekuje da će predlog novog zakona Zakonu o bezbednosti saobraćaja biti gotov do kraja ove godine. Navela je da smo najpribližniji modelu koji se primenjuje u Sloveniji, po kome se električni trotineti ne smeju voziti po kolovozu, već po trotoaru i to brzinom ne većom od brzine hoda što je, dodala je, oko šest kilometara na sat.

Najnoviji slučaj saobraćajne nesreće dogodio se u Nišu kada je dečak (12), koji je vozio električni trotinet, povređen prilikom sudara sa taksi vozilom u pokretu.

Dok ne bude bio donet novi zakon, iz Agencije apeluju na sve građane da trotinet ne voze po kolovozu, već da koriste biciklističku stazu ili trotoar i da vode računa o učesnicima s kojima dele taj prostor.

Govoreći o iskustvima drugih zemalja u kojima je već regulisano pitanje vožnje električnih trotineta, navela je da je Evropsko udruženje saobraćajne policije dostavilo Agenciji za bezbednost saobraćaja predloge ili već usvojenu zakonsku regulativu drugih zemalja kojom je regulisana upotreba trotineta.

„Deca do osam godina neće smeti da koriste trotinet, dok će ona starosti do 12 godina morati obavezno da nose kacigu“, rekla je Miljuš.

Električni trotineti postali su popularni u poslednje dve godine, a posebno, za vreme pandemije koronavirusa, kada je poželjno izbegavati javni prevoz. Uz to, lako ih je voziti, a pogodni su i za parkiranje, pa se masovno koriste širom sveta, gde predstavljaju i turističku atrakciju.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare