Aktivisti iz "Ulica za bicikliste", uz podršku volontera, napravili su i u Beogradu čuvenu fotografiju o zauzimanju prostora različitim vrstama prevoza. "Izabrali smo Stari savski most, jer mislimo da ga treba sačuvati, renovirati, dodati mu biciklističko-pešačke staze i da ostane namenjen isključivo javnom prevozu, pešacima i biciklistima", navode aktivisti.
Fotografije pokazuju zašto, odnosno koliko mesta na kolovozu zauzima 60 ljudi u automobilima u odnosu na već pomenute ekološki prihvatljivije vidove prevoza.
Kako navode, povod za akciju su predizborne najave i planovi aktuelne gradske vlasti da se ovaj most sruši i izgradi novi, a da se u njegovom nastavku izgradi tunel ka Dunavskoj padini, za šta je i pre par dana potpisan ugovor sa kineskom kompanijom Powerchina.
„Smatramo ovaj plan bivšeg gradonačelnika Aleksandra Šapića pogrešnim i nepotrebnim rasipanjem novca Beograđana, jer on neće doneti smanjenje gužvi, već će ih naprotiv samo povećati. Podsećamo i da se u Beogradu skoro 50 odsto dnevnih putovanja obavi javnim prevozom, a da taj vid transporta nema svugde prednost nego je zaglavljen u gužvi sa stotinama hiljada privatnih automobila“, navode aktivisti u saopštenju.
Kako dodaju, saobraćajna mreža oko Beograda na vodi i na Savskoj padini svakako neće moći da primi saobraćaj koji će privući izgradnja tunela i novog mosta, a ista stvar će se desiti i sa Dunavske strane u Bulevaru Despota Stefana.
„Dobićemo samo još veće gužve i zagađenje, a jedinu korist će imati stanari Beograda na vodi kojima smeta buka od prelaska tramvaja preko mosta, i to dok ne shvate da su dobili još više saobraćaja“, ističu u saopštenju.
Umesto ovog rešenja, oni predlažu da se Stari savski most sačuva, a za novac namenjen izgradnji novog tunela i mosta dovrši unutrašnji magistralni poluprsten i da se revitalizuje mreža BG voza do Pančeva, Mladenovca, Stare Pazove i Lazarevca, kao i da se kupe nove garniture vozova u koje bi mogli da se primaju i biciklisti.
„Da bi se Beograd dugoročno rasteretio od gužvi, potrebno je na prvom mestu dati prednost pešačenju, javnom prevozu i biciklistima, pa tek onda privatnim automobilima koji konzumiraju najviše prostora. Ova rešenja bi donela i veće saobraćajno rasterećenje, smanjenje zagađenja, ali i veći povrat investicija“, zaključuju aktivisti iz „Ulica za bicikliste“.
BONUS VIDEO Biciklisti Pedala za Sapica
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare