Foto: Dragan Mujan/Nemanja Jovanović/Nova.rs, Shutterstock

“Kako je oživeo rudnik dolaskom kompanije Ziđin, tako se i Majdanpeku vratio stari sjaj…”, napisala je voditeljka Nina Radulović u promo objavi na svom Instagram profilu. Međutim, nije baš jasno o kom sjaju priča, budući da se radi o jednom od najvećih zagađivača u Srbiji. Ziđin to pokušava da prekrije, ali su ti pokušaji, kako stvari stoje, bezuspešni.

Ova kompanija navodi da je za ekološke svrhe, do sada, opredelila preko 100 miliona dolara, a na sajtu su objavljene i vesti o brojnim sprovedenim društveno odgovornim akcijama, poput donacije Odbojkaškom savezu od 300.000 evra, “ozelenjavanja” Starice, stipendiranja učenika, donacija ambulantnog vozila vrednog 6,5 miliona dinara, hirurške opreme bolnicama i pomaganja siromašnim porodicama.

Dodatno, u redovnom finansijskom izveštaju kompanije Ziđin Koper, dostupnom na APR-u, navodi se da je ova kompanija tokom 2021. godine u humanitarne svrhe dala 52,1 milion dinara, a godinu dana pre toga 11,4 miliona.

Pročitajte još:

I iako nije poznato koliko tačno novca Ziđin izdvaja u propagandne svrhe, stručnjak za politički marketing Igor Avžner za Nova.rs kaže da, imajući u vidu mentalitet i način funkcionisanja kineskih kompanija, “oni ne bi uložili pola dinara u to da im se ne isplati”.

“Ne znam koliko oni mogu da izdvajaju za to, ja sam radio sa multinacionalnim kompanijama, oni imaju određenu logiku investiranja. Kod Kineza ne znam o kojim je iznosima reč, ali, sa druge strane, oni imaju otvoreni kanal prema medijima koji su u stvari propagandna mašinerija ove vlasti, prema tome oni imaju način na koji će komunicirati za vrlo malo ili bez novca, da promovišu ono što njima odgovara”, navodi Avžner.

Ipak, dodaje da bi društveno najodgovorniji vid ponašanja Ziđina bio da prestane da radi to što radi, jer su stravičan zagađivač.

Igor Avžner Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

“A kao i većina kineskih kompanija, oni gledaju isključivo svoj profit, koji je prema spoljnotrgovinskom bilansu ogroman i koji izvoze odavde. Naravno da je za njih apsolutno ništa da izdvoje određenu sumu novca za stipendiranje učenika, pretpostavljam da to i nisu neki značajni iznosi, kao i za angažovanje bilo kakvih ‘influesera’”, ističe naš sagovornik.

Avžner dodaje da je apsolutni nonsens da se angažuje voditeljka kao neko ko govori o tome da su otvorena nova radna mesta i da je podignut nivo zapošljavanja, kad imamo podatke o tome kolika je zagađenost i koliko je porastao procenat obolelih od karcinoma u tom regionu.

“To je, u svakom slučaju, bruka i sramota – šta mi kao država i kao narod tolerišemo”, zaključuje Avžner.

Slika Srbije koja nestaje

Aktivistkinja iz Majdanpeka Irena Barbulović za Nova.rs kaže da se, kada je videla objavu Nine Radulović, “iskreno i lepo nasmejala”.

“Ono je smešno. Vidim razne komentare, ljudi to nazivaju podlim, bezobraznim i glupim, sve pogrdno, ali šta reći… Ja razumem – novac vrti gde burgija neće”, navodi Barbulović.

Irena Barbulović Foto: Newsmax Adria

Ipak, dodaje da oni koji su platili za tu objavu apsolutno nisu smešni.

“E sad ko su oni – da li je to konkretno kompanija Ziđin ili vlast, ja stvarno ne znam, ali to su ljudi koji su vrlo ozbiljni i sa kojima mi imamo velika posla. Tako da tu već stvarno nema mesta smehu jer mi ovde znamo sa čime se borimo i doživeli smo na svojoj koži nažalost”, ističe naša sagovornica.

Na kraju, kaže da se kompanija samo pokopala ovim potezom, budući da je javnost pokazala šta misli o tome.

Narodni poslanik Aleksandar Jovanović Ćuta ističe da je ovo još jedna od bizarnih scena.

“Mogao bih da poručim Nini Radulović da obiđe pritvor zatvorske jedinice u Negotinu i zamoli upravnika pritvora da promoviše malo uslove u kojima su mesec dana proveli ljudi ni krivi ni dužni, a koje je policija prvo pretukla, a onda i zatočila. Da promoviše malo kazamate Aleksandra Vučića, u kojima su nevini ljudi koji su branili svoju planinu proveli mesec dana”, navodi Jovanović.

Aleksandar Jovanović Ćuta Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Kako kaže – to je Srbija, a to što ona radi je “bizarno i bolesno”.

“Ona promoviše Srbiju koja nestaje, zemlju koju Aleksandar Vučić prodao strainm kompanijama, promoviše nestanak sopstvenog naroda. To ispod nje je slika i prilika zemlje koja nestaje”, zaključuje Jovanović.

BONUS VIDEO Jači od policije? Obezbeđenje Ziđina rasturilo kamp na Starici

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar