Sindikati prosvetara izneli su danas Predlog za smanjenje obimne administracije u školama. Tvrde da nepotrebna administracija opterećuje nastavnike i da oni od papirologije ne uspevaju da se posvete primarnom poslu - obrazovanju i vaspitanju. Predlog su prosledili Ministarstvu prosvete, na osnovu Zaključka Radne grupe za osnovno i srednje vaspitanje Vlade Republike Srbije.
U Predlogu koji su potpisali Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije, Sindikat obrazovanja Srbije, GSPRS Nezavisnost, Sindikat radnika u prosveti Srbije, kao prvo se navodi da se „administracija vodi u elektronskom obliku“ i „sastavni deo je es Dnevnika“. „Nastavnik nema obavezu da dokumentaciju vodi u pisanom obliku“.
Predlažu da se okviru es Dnevnika, u opciji „izvoz podataka“, standardizuju formulari za sve vrste pedagoške dokumentacije. „Ovim bi se ujednačio način vođenja dokumentacije i izbegli problemi koji nastaju različitim tumačenjima“.
3. Dosadašnje đačke knjižice, svedočanstva, razna uverenja, matične knjige i druge vrste dokumenata, postaju samo elektronska forma, koja će poput e – faktura biti zaštićena od zloupotreba, lako proverljiva, a odgovornost za eventualne propuste jasno bi ukazala na odgovorno lice/a. Uvesti program u es Dnevniku, koji bi omogućio štampanje svedočanstava, uverenja i ocena na kraju polugodišta.
4. Standardizovati jedinstven obrazac za Globalne i Operativne planove na nivou cele države. Ministarstvo i ovako propisuje sadržaje, broj časova, standarde i ishode.
5. Globalni planovi sadrže međupredmetne kompetencije (koje treba sažeti). Operativni plan sadrži oblike i metode rada i ishode. Kriterijumi ocenjivanja su propisani. Pravilnikom o ocenjivanju i nema mesta za iste u operativnim planovima.
6. Obaveza ZUOV- a da dostavi sve planove i pripreme ( Globalne, Operativne i Dnevne), a profesor može do 30% da izmeni sadržaj.
7. Ukinuti tzv. pedagošku svesku praćenja napredovanja učenika, odnosno formativnog ocenjivanja i izmestiti ga u es Dnevnik, kako bi učenik i roditelj u svakom trenutku imali povratnu informaciju o procesu učenja, teškoćama i načinima njihovog prevazilaženja. Ukinuti opis svake brojčane ocene, jer on već postoji u formativnim (opisnim) ocenama. Može se ponuditi opcija formativnih ocena u padajućem meniju.
8. Smanjiti broj Timova u školama proporcionalno broju odeljenja u školi. Izveštaje Timova dostavljati samo godišnjim izveštajem. Ukinuti RP škole i Samovrednovanje jer sadrže imaginarne stavke i podatke koji su već u es Dnevniku. Ova dva dokumenta se mogu sažeti u jedan. Planovi i oblasti Timova se preklapaju i isti se mogu sažeti.
9. Ukinuti obavezni portfolio za nastavnike i portfolio za učenike.
10. Ukinuti Plan stručnog usavršavanja (direktori određuju koji će se seminari realizovati, lokalne samouprave nemaju sredstava za plaćanje…), kao i izveštaj o njegovoj ostvarenosti.
11. Ukoliko direktor škole zahteva dodatne procene i administrativne poslove (pr. Procenat usvojenosti kompetencija u jednom odeljenju ili na nivou razreda) isti treba da se plati kao prekonormni rad. Jasno definisati ingerencije i obaveze odeljenjskog starešine i obaveze psihologa i pedagoga.
12. Pojednostaviti obrasce za IOP (obrazac 4 i obrazac 6)
13. Doneti nove Pravilnike o 40 – časovnoj radnoj nedelji, jedinstven za sve obrazovne ustanove u delu koji se odnosi na „druge poslove saglasno Statutu škole“, precizno navesti mentorski rad, rad u Timu i dežurstvo.
14. Ukinuti sve izveštaje koje je moguće povući iz es Dnevnika
15. Odeljenske starešine ne treba da pišu planove pojačanog vaspitnog i društvenokorisnog rada. Smanjiti administraciju u vaspitno-disciplinskim postupcima i time učiniti postupke efikasnijim i dati im vaspitni karakter;
16. Izraditi posebne obrasce za praćenje postignuća u specijalnim školama i školama za obrazovanje odraslih (ukinuti andragoške sveske)
17. Ne pisati operativne planove dopunske i dodatne nastave, već samo globalne.
18. Sve izmene u vezi Plana i programa dostaviti 60 dana pre početka primene istih.
BONUS VIDEO Prosvetari zameraju što nisu pitani za nove školske planove
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare