Rušenje nekadašnje Glavne autobuske stanice u Beogradu, na čijem je mestu predviđena izgradnja stambenog kompleksa, počelo je 3. oktobra a 28. septembra je otišao poslednji autobus sa te lokacije. Građevinski radnici, nastavljaju sa radom, a na društvenim mrežama se pojavio snimak rušenja.
Radnici su prvo sekli metalnu konstrukciju i razbijali beton, a onda su prešli na otklanjanje preostalih simbole BAS-a koji su nekada krasili centralnu autobusku stanicu.
Nakon toga su prešli na rušenje perona i plastičnih postavki.
U međuvremenu su mašine otišle sa tog prostora, a na licu mesta vidi se građevinski šut i otpad.
Izlomljeni su i kiosci gde su građani nekad kupovali namirnice, a krenula je i demontaža prostora u kojem se nekad nalazio kafić.
Unutrašnji deo nekadašnje stanice, još nije u potpunosti srušen, a koliko dugo će preživeti, ostaje da se vidi.
Znalo se da je pitanje trenutka kada će objekat u Železničkoj ulici biti srušen, budući da je već dugo u planu širenje Beograda na vodi na to zemljište.
„Gradi“ se već godinama, a otvorena je iako nije u potpunosti završena. Tek treba da bude sagrađana stanična zgrada, a prema najavi gradonačelnika Aleksandra Šapića, ona će biti gotova do 2027.
Sa druge strane, prema dokumentaciji koja je objavljena u APR-u, gradnja stanične zgrade počela je 10. septembra i biće gotova do kraja 2024.
Nova stanica je već zauzela njeno mesto i na Vikipediji – gde se navodi da je Beogradska autobuska stanica, glavna stanica u Srbiji, otvorena 27. septembra 2024. na Novom Beogradu
Preduzeće Beogradska autobuska stanica (BAS) osnovano je odlukom Skupštine grada Beograda 1966. godine. Osnovna delatnost BAS-a je prihvat i otprema putnika i autobusa u međugradskom i međunarodnom saobraćaju. Stara zgrada Autobuske stanice bila je predviđena za 250 polazaka dnevno sa 27 perona.
Sa prosečno 720 dnevnih polazaka i isto toliko dolazaka, BAS je bio povezan sa oko 1.500 mesta u Srbiji i 19 evropskih zemalja (Austrija, Belgija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Crna Gora, Češka, Danska, Francuska, Grčka, Holandija, Italija, Makedonija, Mađarska, Nemačka, Slovačka, Slovenija, Švajcarska, Švedska i Turska) preko mreže autobuskih linija.
Svakog dana sa platforme BAS-a polazilo je oko 10.000 putnika. Isti broj putnika stiže u Beograd.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare