Novi Sad, Železnička stanica, nadstrešnica Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Na tender Infrastruktura železnice Srbije za ocenu stanja delova B i C stanične zgrade u Novom Sadu, gde se obrušila nadstrešnica, nije se niko javio, a predsednica Društva arhitekata Novog Sada Ana Ferik Ivanovič procenjuje da je moguće da trenutno postoji "neka vrsta straha ili zastrašenosti od javnosti", prenosi danas Insajder.

Infrastruktura je nekoliko puta raspisivala tender čiji je ishod trebalo da bude ocena stanja celokupne stanične zgrade u Novom Sadu i on je bio podeljen na dva dela.

PROČITAJTE JOŠ:

Prvi deo je ocena stanja krila A i D, a drugi su krila B i C, navodi Insajder i objašnjava da se krilo A nalazi skroz levo u sklopu stanične zgrade, a krilo D je skroz desno, prenosi Insajder.

U središtu su krilo B i C, gde se obrušila nadstrešnica, a „tradicionalno, za ocenu stanja ovih najkritičnijih, B i C krila“, niko od stručnjaka se ne javlja.

„Svi iščekuju kako će se ti radovi uraditi, imam utisak kao da je ljudima lakše da taj posao ne prihvate. Mi se moramo sa time suočiti, ne možemo očekivati da će Železnička stanica od sada pa nadalje ostati jedno mesto zaobilaženja“, poručuje Ferik Ivanovič.

Za ocenu bočnih krila A i D javila se grupa ponuđača – novosadski Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija, Axis građevinski biro iz Sremske Kamenice i beogradska firma Geomehanika.

Photo: M.M./ATAImages

U tenderskoj dokumentaciji u koju je Insajder imao uvid, piše da je na osnovu inspekcijskih nadzora iz novembra 2024. i oktobra 2025. godine, kao i elaborata o proceni stanja noseće konstrukcije krila A i D utvrđeno da je neophodno izvršiti dodatne radove na sanaciji i adaptaciji ovih objekata.

Prilaz peronima, osim iz hola stanične zgrade, moguć je i preko spoljašnjeg stepeništa uz krilo A, sa leve strane.

Ana Ferik Ivanovič je rekla da upravo to spoljašnje stepenište ka peronima u startu moglo da bude alternativa za korišćenje novosadske stanice, dodavši da je to stepenište najbliže novosadskoj Autobuskoj stanici.

„Ono tu stoji koliko i Železnička stanica, otvoreno je, to je direktna veza između platoa na kome se nalazi ulaz u Železničku stanicu i samih perona. Ima dovoljnu širinu za kretanje putnika, čak imamo i prostor ispred stepenica, jednu javnu površinu na kojoj bi se mogli smestiti kiosci za prodaju karata“, objasnila je ona.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar