Glavna i odgovorna urednica novog nedeljnika "Radar" Vesna Mališić izjavila je da je nit koja spaja sve priče u tom nedeljniku, koji je danas počeo da izlazi, da ako imate vezu sa vlašću imate i "otvorene kanale da zažmure sve institucije i da možete da sprovodite korupciju, kao i da se ponašate kao da ne postoje nikakva pravila".

Ona je istakla i da je najvažnije za članove redakcije novog nedeljnika da imaju „prostor slobode“ i da rade priče onako kako misle da treba da se rade.

Istakla je i da, kada su novinari NIN-a odlučili da daju otkaz u tom nedeljniku nisu znali gde će da odu, iako su svi imali porodice koje zavise od njihovih primanja, ali da su svi rekli da ne žele da svoj profesionalni integritet dovode u pitanje.

„To je tako važna lekcija, bila sam srećna i rekla – za ove ljude se vredi boriti“, rekla je Mališić za N1.

Novi „Radar“ koji je od jutros na kioscima na naslovnoj strani ima priču o tome zašto su avio-kompanije Nikole Petrovića i Željka Mitrovića ostale bez sertifikata.

Pročitajte još

To je, kako objašnjava Mališić, velika priča koja govori o kombinaciji toga da imate ljude koji su bliski vlasti, korupciju, nepoštovanje prava EU, a onda imate bahatost i sve to dovodi u rizik bezbednost ljudi koji se voze tim avio kompanijama.

Ona je naglasila da je neophodno do kraja istražiti zašto su avioni Mitrovića i Petrovića izbegavali servise – da li zbog toga da bi mogli da imaju dampingovane cene.

Podsetila je i da su se druge avio kompanije bunile da su letovi privatnih srpskih kompanija koštali 4.000 do 5.000 hiljada evra, a da su redovne cene bile 12.000 i to je uključivalo skupe servise koje su, kako se sumnja izbegavali.

„Ali, ako izbegavate servise i prenapregnete avion, dovodite u bezbednosni rizik putnike koje prevozite“, rekla je Mališić i dodala da su ti avioni prevozil visoke funkcionere, sportiste, ali i ruske oligarhe…

Istakla je i da su imena aviona Nikole Petrovića takođe znak bahatosti.

Ta priča, kako dodaje Mališić na mnogo nivoa ima temu korupcije i širi se na druge priče u Radaru vezane za korupciju, a jedna od njih je ona o Milanu Radoičiću.

„Ono što je strašno je da su osam miliona evra na četiri ubrzana tendera posle Banjske dobile firme Milana Radoičića za nespecifikovane troškove“, rekla je Mališić.

Istakla je i da na osnovu te priče vidite koliko je kriminal moguć u ovoj zemlji i kolliko je to što ako neko čini krivično delo, a blizak je vlasti – nema nikave veze.

Skrenula je pažnju i na priču Sandre Petrušić o dešavanjima u tužilaštvu i kako se vezuju neki slučajevi sa napredovanjem ili nazadovanjem tužilaca.

„U Tužilaštvu mi se čini da ipak vri i da se dešavaju neke stvari…U svim profesijama se dešava da neki ljudi kažu – ne može više ovako“, rekla je Mališić i dodala da je i puno sudija koji nisu dozvlili da im se predmeti otimaju, a oni da ćute i „da vas vlast utera u tihu kolaboraciju da biste imali sigurnu platu“.

I uvodnik Vesne Mališić upravo je posvećen istoj temi – policajki Katarini Petrović koja je jedna od tih osoba koja nije htela da ćuti. „Takvi primeri u ovakvim autoritarnim režimima jako su važni jer pokazuju drugima da se može ne pristati“, ističe Mališić.

„Mi smo se vratili u neka doba u kojima je velika hrabrost bila da kažeš – neću da uradim nešto što je protiv moje profesionalne savesti“, istakla je Mališić za N1.

Ona je skrenula pažnju i na sajt Radara za koji pišu „ljudi sa integritetom“i dodala da je 30 njih napisalo autorske tekstove na najrazličitije teme.

Prvi broj nedeljnika „Radar“, novog političkog nedeljnika United media, od danas je na kioscima.

BONUS VIDEO 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar