Foto: Shutterstock/Promo

Posle tehničkih problema koji su počeli u ponedeljak i produžili se na sledeći dan, građanima su od utorka popodne ponovo dostupne sve usluge Mobi banke - i mobilna i internet aplikacija, kao i plaćanje karticama, i podizanje novca i uplate na bankomatima. Podsetimo - gotovo dan i po korisnici Mobi banke nisu mogli da pristupe svojim računima, aplikaciji, da plaćaju karticama, ali ni podignu novac na bankomatu. Ni plate uplaćene prvog dana avgusta nisu se videle na stanju računa. Tehnički problemi koji su nastupili u ponedeljak ujutru nastavili su se i tokom današnjeg prepodneva, da bi u potpunosti bili otklonjeni kasnije popodne.

Iako su problemi u korišćenju mobilne aplikacije počeli u ponedeljak, Mobi banka se zvanično oglasila tek dan kasnije potvrdivši da novac nijednog klijenta nije ugrožen.

„Usled mesečnih obračuna i obrada Mobi banka je imala poteškoća u radu informacionog sistema. Poteškoće su se odrazile na usporenost rada aplikacija, otežano plaćanje karticama, kao i uplate i isplate na bankomatima. Novac nijednog klijenta nije ni na jedan način ugrožen IT poteškoćama“, navela je Mobi banka u prvom saopštenju za javnost danas oko 11.30 časova.

Tada je navedeno i da je problem nastao kada je banka „zbog povećane aktivnosti klijenata i broja transakcija tokom noći inciirala optimizaciju core baze“.

Proces se, kako ističu, nije okončao u očekivanom vremenu i jutros su se ponovile poteškoće u radu aplikacija i plaćanju platnim karticama.

Redakciji N1 javili su se tokom pre podneva brojni čitaoci ukazujući da ne mogu da raspolažu svojim novcem. Pojedinima od njih uplaćene su zarade 1. avgusta koje se, kako su isticali – „nisu videle na računu“.

U popodnevnim satima Mobi banka je korisnicima postala novu poruku.

„Mobilna i internet aplikacija banke ponovo su dostupne i možete neometano obavljati transakcije platnim karticama“, navela je banka još jednom se izvinjavajući korisnicima zbog poteškoća.

U međuvremenu se oglasila i Narodna banka Srbije.

„Klijenti Mobi banke nemaju razloga za brigu, banka posluje stabilno, a problemi tehničke prirode će u najkraćem roku biti otklonjeni“, naveli su ranije danas za portal N1 u Narodnoj banci Srbije.

U centralnoj banci kažu da će NBS proveriti uzrok nastanka tehničkih problema, te će preduzeti mere propisane zakonom ako utvrdi da su problemi rezultat nepravilnosti u radu banke.

„Svaki korisnik usluga banke koji eventualno pretrpi bilo kakve materijalne posledice usled ove situacije može da se obrati prigovorom banci, a nakon toga i pritužbom Narodnoj banci Srbije. U svakom slučaju, Narodna banka Srbije će proveriti uzrok nastanka ovih tehničkih problema i ako utvrdi da su rezultat bilo kakve nepravilnosti banke u pogledu poštovanja propisa i standarda upravljanja informacionim sistemom banke, preduzeti prema banci mere propisane zakonom“, navela je NBS.

Prva onlajn banka
Mobi banka nastala je na samom kraju 2013. godine kada je telekomunikaciona kompanija Telenor preuzela KBC banku u Srbiji. Zvanično je, uz ulaganje 40 miliona evra, otvorena 10. septembra 2014, pod imenom Telenor banka. To je bila prva onlajn banka u regionu, a računima se pristupalo putem aplikacije na mobilnom telefonu, tabletu ili računaru.

Telenor grupa je ugovor o prodaji 100 odsto vlasništva Telenor banke PPF grupi potpisala 15. juna 2018. godine.

Od 10. oktobra 2019. godine Telenor banka nastavlja poslovanje pod novim imenom – Mobi banka.

I dalje posluje kao – onlajn banka.

***

BONUS VIDEO: Poskupljenja bankarskih usluga od avgusta – NBS ih pušta da rade šta hoće

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar