Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs, Marko Beric / Panthermedia / Profimedia, Shutterstock

Početkom nedelje počela je sanacija Brankovog mosta koja bi prema najavama trebalo da traje oko dve nedelje. Zatvaranje po jedne trake u oba pravca izazvalo je ogromne gužve u prestonici pa samim tim i negodovanje, jer je propušteno da se radovi izvode u toku letnje sezone kada su gužve znatno manje. Pokušavajući da opravda ovakav potez gradonačelnik Aleksandar Šapić izjavio je da mu je rečeno da ako dođe do jačeg nevremena neki od stubova mogu da padnu. Ako je tako alarmantna situacija postavlja se pitanje da li je i u ovom trenutku bezbedno prelaziti most ako u međuvremenu dune jak vetar. Ili je pak gradonačelnik stvar malo preuveličao.

Na Brankovom mostu u Beogradu počeli su radovi na sanaciji i zameni nosača stubova javne rasvete.

Koliko je situacija na mostu loša, svedoče i podaci iz tehničke dokumnetacije koji pokazuju da je neopohodna hitna sanacija, kako bi se sprečilo dalje propadanje i kako bezebdnost učesnika u saobraćaju ne bi bila ugrožena.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

U ovoj dokumentaciji nije navedeno da bandere može da sruši jači vetar, što svakako ne znači da ne može.

A ako je tako Brankov most dok traje sanacija rasvete treba izbegavati posebno po lošem vremenu.

Za svaki slučaj.

Koliko je situacija zaista alarmantna?

Građevinski inženjer Danijel Dašić kaže da mu je čudna konstatacija gradonačelnika Šapića u kojoj navodi da su radovi morali biti izvedeni hitno i to pre zime.

„Vetrovi duvaju i leti i zimi u Beogradu. Ukoliko se tehnički menjaju samo stubovi, nije potrebno zatvarati ceo most, dovoljno je delimično zatvoriti brzu traku“, kaže Dašić.

Podseća i da zatvaranje mosta nije bilo kada je rađena kompletna rekonstrukcija Gazele.

Arhitekta Dragoljub Bakić kaže da je dobro što su trake zatvorene.

„Potpuno zatvaranje mosta značilo bi kolaps. Ne verujem da će tome pribeći“, kaže Bakić.

Brankov most rekonstruisan 2018. godine

„Važno je zbog Beograđana istaći da je Brankov most temeljno rekonstruisan 2018. godine, tako da Aleksandar Šapić ne govori istinu kada kaže da na njemu nije rađeno decenijama“, izjavio je direktor Centra za lokalnu samoupravu Nikola Jovanović.

Rekonstrukciju Brankovog mosta je tada uradila „Mostogradnja“, radovi su koštali dva miliona evra, a ugrađeno je 350 tona novog čelika, dodaje Jovanović.

Tender za izvođača radove raspisalo je Javno preduzeće „Putevi Beograda“, a posao je dobio konzorcijum dve firme Jadran i Mostprojekt.  Oni su i u ovom slučaju bili jedini ponuđači čime je ponovo onemogućena konkurencija pa samim tim i postizanje najpovoljnije cene.

PROČITAJTE JOŠ

Njihova ponuda, koja je prihvaćena, iznosila je oko 29 miliona dinara.

Posao dodeljen bez konkurencije

Tender je objavljen 23, septembra, a 31.10 je potpisan ugovor sa ove dve firme kao konzorcijumom.

Firma Jadran, čiji je vlasnik Nikola Malbaša, radila je Palatu pravde Novi Sad, Sava Centar u Beogradu, Granični prelaz Horgoš, a radili su i na sfernim rezervoarima „Elixir grupe“ u Šapcu, koja je u centru pažnje nakon što je objavljeno da su kršili propise o skladištenju otpada sumnjivog porekla.

Firma angažovana na sanciji delova Brankovog mosta, radila je i na izgradnji zgrade novosadskih sudova, a kao posledica javila su se oštećenja na zidovima zgrade Osnovne muzičlke škole „Josip Slavenski“.

BONUS VIDEO: Skejterski festival kod Brankovog mosta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar