Ostalo je još nekoliko dana do kraja januara i bilo bi ravno čudu da radovi na izgradnji nove glavne autobuske stanice u Bloku 42 u Beogradu budu završeni ovog meseca. Nekadašnji gradonačelnik Aleksandar Šapić, koji i sada rukovodi prestonicom kao predsednik Privremenog organa, uoči izbora najavio je da će tokom janaura biti preseljena glavna stanice iz centra grada (sa Beograda na vodi) na Novi Beograd. Dakle, rokovi će očigledno ponovo biti probijeni. Iznenađeni?

Glavna autobuska stanica bila je prvo “preseljena” 2019, pa dve godine kasnije, a zatim i 2022. I evo, ponovo je “preseljena”.

Naravno, to se nije desilo u stvarnosti, već je reč o rokovima koje su gradski zvaničnici iznosili u javnost.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Poslednji u nizu koji je to učinio je Aleksandar Šapić i to usred predizborne kampanje. On je 7. novembra rekao da će od januara 2024. godine celokupan autobuski saobraćaj u prestonici biti prebačen na novu autobusku stanicu na Novom Beogradu.

Kako je tada izjavio, najpre će biti pušten autobuski saobraćaj, a potom će se graditi stanična zgrada.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

„Očekujemo da ćemo u januaru biti u prilici da sav autobuski saobraćaj prebacimo ovde. Kada sam došao na mesto gradonačelnika, rekao sam da ćemo rešiti pitanje autobuske stanice na jedan ili drugi način. Bilo je potrebno da se u jednim momentu posvađamo sa BAS-om, da bismo mogli da dođemo do nekog rešenja”, rekao je Šapić na gradilištu u Bloku 42.

140 miliona za objekat koji se ne koristi

Inače, i pre nego što su počeli radovi na izgradnji stanice, sagrađen je takozvani aneks. Reč je o objektu koji je trebalo da posluži kao stanična zgrada, dok ne bude sagrađena nova. Prema ranijim najavama, za aneks je iz budžeta Grada izdvojeno 140 miliona dinara, ali do danas taj objekat nije korišćen.

Kako su objavili mediji, taj objekat gradila je firma Bauvezen, čiji su rukovodioci bili hapšeni zbog malverazcija u EPS-u i Kolubari.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Inače, reporteri Nova.rs bil isu na terenu. Na izgradnji stanice se intenzivno radi. Parcela u Bloku 42 pretvorena je u veliko gradilište, svuda je nabacano puno zemlje.

Od naše poslednje „stanične patrole“ radovi jesu napredovali, ali i dalje ne deluje da će brzo biti završen ovaj projekat.

PROČITAJTE JOŠ

Premeštanje Glavne autobuske stanice na Novi Beograd “počelo” je još daleke 2017. godine, u vreme kada je gradonačelnik Beograda bio Siniša Mali. Tada je potpisan „Okvirni sporazum o saradnji“ koji su potpisali tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, ispred Uprave grada Beograda i Anđelko Mučibabić, kao zakonski zastupnik i direktor firme BAS.

Ubrzo je postalo jasno da se autobuska stanica seli zbog projekta „Beograd na vodi“.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Od 2019. godine do danas bar jednom godišnje imali smo prilike da čujemo obećanja da će stanica biti brzo otvorena ili premeštena.

Veliki problem bio je i novac. BAS je prvo uzeo kredit Komercijalne banke u iznosu od 12 miliona evra, dok je još 8 miliona trebalo da uloži iz sopstvenih sredstava.

To očito nije bilo dovoljno. Zbog toga je letos podignut kredit od Fonda za razvoj u vrednosti od 915 miliona dinara kako bi se stanica konačno izgradila.

Projekat nove autobuske stanice

Prema projektu, Glavna autobuska stanica u Beogradu imaće 64 perona – 42 odlazna i 20 dolaznih. Predviđeno je još oko 30 parking mesta za duže zadržavanje autobusa u nsporednoj blizini.

Glavna stanična zgrada trebalo bi da ima površinu od oko 25.000 kvadrata, a ceo kompleks prostiraće se na površini od 9,2 hektara.

****

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare