Mediji zakon ilustracija Foto:Shutterstock

Investicioni fond za razvoj medija (MDIF) saopštio je da pokreće inicijativu za podsticanje rasta i otpornosti nezavisnih medija u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Kosovu, Severnoj Makedoniji i Srbiji kroz investicije i medijske savetodavne usluge.

Kako se navodi u saopštenju, MDIF Fond za Zapadni Balkan ulaže kapital i stručna znanja iz oblasti menadžmenta medija u inovativne startape, razvijene medijske kompanije koji prolaze kroz digitalnu transformaciju, i medije kojima preti preuzimanje, uz ogromne rizike i opasnosti za njihovu uređivačku politiku.

„MDIF Fond za Zapadni Balkan želi da premosti finansijski jaz koji često ometa rast medija u regionu“, rekla je direktorka Fonda Jelena Milošević.

Dodaje da fond podržava razvoj jakih, finansijski i urednički nezavisnih medijskih organizacija koje su sposobne da podrže preko potreban društveni napredak.

Kako se u saopštenju dalje navodi, fond koristi široku definiciju „medija“ i ohrabrujući projekte koji uključuju digitalne platforme i inovativne alate i usluge koje doprinose raznolikom medijskom pejzažu. Prijave se zatvaraju u ponoć po srednjoevropskom vremenu 15. maja 2024. godine.

Pročitajte još

„MDIF Western Balkans Fond će uložiti kapital kako bi osnažio nezavisna medijska preduzeća u regionu putem finansiranja bez ograničenja koje podstiče rast i štiti nezavisnost. Fond ima holistički pristup ulaganju u nezavisnost medija, raznovrsnu strategiju kredita, vlasničkih i kvazi-vlasničkih ulaganja uz podršku stručnosti u medijskom poslovanju“, navodi se.

Fond se fokusira na tri vrste investicija:

– Inovativni startapi, uključujući izvornu digitalnu i inovativnu distribuciju medijskih sadržaja, kao i alate i tehnologije za podršku proizvoda i usluga koji povećavaju mogućnost da građani pristupe informacijama;

– Razvijeni nezavisni mediji koji prolaze kroz digitalnu transformaciju koja zahteva poslovnog modela;

– Investicije usmerene na zaštitu nezavisnih medija sa potencijalom za dugoročnu održivost kroz uspešan digitalni razvoj, inovacije i druge strategije rasta od neprijateljskih preuzimanja koja bi dovodila u pitanja njihovu nezavisnost.

Više detalja o programu, kvalifikacionim kriterijumima i vrstama medijskih kompanija i preduzetničkih inicijativa koje se mogu prijaviti za finansiranje možete pročitati na linku.

BONUS VIDEO Kako će izgledati mediji 2040. godine?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar