Kragujevčani koji za ostvarivanje svojih socijalnih prava treba da dostave dokumentaciju službenicima u Centru za socijalni rad ili da se informišu u vezi sa svojim problemima, to moraju da urade iz dvorišta, preko prozora. Naime, u kragujevački Centar ne može svako da uđe, a građane na vratima dočekuje portir, koji ih u skladu sa potrebom zbog koje dolaze, upućuje na određeni prozor.
U kragujevačkom Centru za socijalni rad „Solidarnost“, službenici i socijalni radnici, sa građanima razgovaraju kroz prozor, ušta se uverila i naša ekipa. Vidimo ljude koji se propinju na prste, kako bi službenicima dostavili dokumentaciju ili čuli odgovor iz kancelarije.
Ovakvom situacijom danas je bila zatečena samohrana majka Mihaela Debić, koja je, kaže, došla samo da se informiše. Ona za Nova.rs svedoči, da je prvo morala da razgovara sa portirom, koji ju je uputio da ide „ispred tog i tog prozora“.
„Kada sam došla, bila je pauza i bilo je dosta nas koji smo tu nekim svojim poslom. Portir nas je jednostavno razvrstavao i upućivao na prozor jedan, prozor dva i tako redom, kao kada vas upućuju na šaltere“ pojašnjava Mihaela svoje iskustvo.
Ova samohrana majka, kaže da je bila šokirana situacijom u kojoj se našla, kao i ljudi koji su bili oko nje.
„To je potpuno neprimereno, jer su ljudi svoje lične probleme morali da govore pred svima nama. Prozori su otvoreni ‘na kip’ tako da su se propinjali na prste da ubace dokumentaciju, a uz sve to, pošto imamo maske moramo i da se dovikujemo kako bi nas razumeli. Meni lično nije bilo prijatno što sam pred drugim ljudima morala da pričam o svojim ličnim problemima“ žali se Mihaela.
Ona napominje da od portira nije dobila nikakvo zvanično objašnjenje već samo informaciju ispred kog prozora treba da sačeka. Takođe dodaje i da je primetila jednu službenicu koja je izlazila ispred zgrade i obavila razgovor sa svojim strankama napolju, napominjući da je to bio izuzetak, jer je, kaže, mnogo više ljudi sa službenicima razgovaralo kroz prozor.
Ispred drugog prozora, vidimo ženu koja čeka sa hrpom papira u rukama. Vidno iznervirana, kaže da se zove Snežana i da je došla da preda dokumentaciju za tuđu negu koju prima za bolesno dete.
„Ovo je bezobrazluk, čekam već pola sata i smrzavam se. Grozno se osećam, kao da nismo u 21.veku“ ljuti se ona.
Međutim, osim građana koji čekaju ispred prozora, postoje i oni koji „sa papirima“ ulaze u zgradu. Kratko smo razgovarali sa Ivanom, koja nam potvrdjuje da „ima zakazan termin“ i da je već nekolio puta dolazila u Centar za socijalni rad zbog svojih problema, te da je svaki put razgovor imala u kancelariji.
Odgovore na primedbe građana koji za ostvarivanje prava iz oblasti socijalnih usluga i davanja, čekaju ispred prozora i koji smatraju da su im zbog toga povređena prava na poverljivost ličnih podataka, zatražili smo od direktora Centra za socijalni rad, ali nam je rečeno da za zvanične odgovore moraju da dobiju odobrenje iz nadležnog Ministarstva za rad zapošljavanje boračka i socijalna pitanja.
Međutim, do objavljivanja ovog tekst, nismo uspeli da dobijemo odgovore zbog čega Centar za socijalni rad, sa strankama razgovara ’’kroz prozor’’ i zašto je uvedena takva praksa.
Naš portal nezvanično je saznao da je komunikacija sa građanima preko prozora počela spontano još ovog leta, kada je u Kragujevcu proglašena vanredna situacija, a kao razlog navode ’’uske i male hodnike u kojima nema prvetrenosti’’. Takođe, od našeg izvora iz Centra za socijalni rad saznali smo i da se svi ’’delikatni slučajevi’’ rade u samoj zgradi, a da se kroz prozor samo preuzima dokumentacija za ostvarivanje materijalnih davanja, kao i dostavljanje određenih potvrda.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare