Kao jedan od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Evropi, Lidl prepoznaje svoj uticaj u pogledu načina ishrane kod ljudi i odgovorno se ponaša po pitanju zdravlja potrošača i planete. Zato se u okviru svoje strategije Lidl obavezao da će posvećeno raditi na tome da uz transparentnu komunikaciju pruži što širi asortiman ponude zdravijih i održivijih proizvoda i olakša donošenje odgovornih odluka prilikom kupovine.
Iako je zdravlje prva asocijacija kada pomislimo na osvešćenu ishranu, nije jedina. Izbor hrane utiče na brojna polja čovekovog delovanja, poput očuvanja prirodnih resura i biodiverziteta.
Šta je zapravo osvešćena ishrana? U pitanju je deo inicijative „planetarne dijete“ (Planetary Health Diet – PHD), kojom je EAT Lancet komisija obezbedila naučnu osnovu za globalnu promenu u ishrani. Na osnovu dvestogodišnjeg istraživanja, naučnici iz EAT – Lancet komisije, došli su do saznanja da je „planetarna dijeta“ jedini mogući način da naša zemlja uspe da nahrani oko 10 milijardi ljudi do 2050. godine, a da ne ostane ugrožena.
Naime, zbog načina na koji se hranimo, čak 55% biokapaciteta naše zemlje se troši za potrebe ishrane. Pomenuta „planetarna dijeta“ je bazirana na ishrani koja ne šteti planeti i preporučuje izbor namirnica na biljnoj bazi, onih koje ostavljaju za sobom što manji karbonski otisak, kao i onih koji utiču pozitivno na zdravlje ljudi, na primer sa smanjenim udelom soli i šećera.
U skladu sa ovim saznanjima, kompanija Lidl Srbija donela je odluku da usmeri svoje poslovanje na podržavanje i promovisanje principa osvešćene ishrane koja će obezbediti pozitivan uticaj na opšte zdravlje ljudi i naše planete. Lidl će delovati kroz tri polja: obezbediće širu ponudu zdravijih namirnica, kao i ponudu održivih proizvoda i transparentnom komunikacijom pružiti podršku potrošačima na putu ka održivijem načinu života. To znači više zdravijih proizvoda na biljnoj bazi, integralnih, proizvoda sa manje šećera i soli, kao i održivih proizvoda, onih koji su manje štetni po planetu, poput namirnica na bazi biljnih proteina, veganskih proizvoda, kao i organski uzgojenog voća i povrća. Na ovaj način Lidl će svojim potrošačima olakšati donošenje odgovornih odluka prilikom kupovine i time pozitivno uticati na svoj i život drugih ljudi, kao i zaštitu planete.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare