Udruženje za zaštitu potrošača "Efektiva" preporučila je danas građanima u Srbiji da u sudskim sporovima od turističkih agencija traže povraćaj novca od nerealizovanih putovanja usled epidemije korona virusa.
„Pošto Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija ima zaštitnički odnos prema agencijama, veliki broj tužbi bi ih mogao naterati da ovom problemu pristupe konstruktivnije i putnicima omoguće dodatne garancije u slučaju prihvatanja zamenskog putovanja“, navodi se u saopštenju „Efektive“.
Dodaje se da putnici već prosledjuju tužbe redovnom sudu i Sudu časti Privredne komore, što će, kako je ocenjeno „turističkim agencijama napraviti dodatne troškove i moglo bi ih naterati na poštovanje zakonskih normi“.
„Efektiva“ smatra da uredba Vlade Srbije o zamenskom putovanju, doneta krajem aprila, već pokazuje svoje slabosti.
„Uredba je očito doneta kao plašt pod kojim će turističke agencije pokušati da prikriju činjenicu da jednostavno ne žele da vrate novac od nerealizovanih putovanja. To potvrdjuju i proverene vesti da neki hoteli ovog leta neće raditi, te je logično da će izvršiti povraćaj novca, isto kao i avio kompanije, koje su izdale saopštenja kao potvrdu da se novac od otkazanih letova vraća putnicima“, ističe se u saopštenju „Efektive“.
Ukazano je da turističke agencije koje su već počele da nude zamenska putovanja u nove ugovore unose dinarske iznose, što može da bude na štetu putnika.
„Iako uredba ne predvidja to, neke agencije već odgovaraju da će novac vratiti 2022. godine, ali da će zadržati iznos administrativnih troškova, za koji se ne zna koliki su, pa putnike čeka novo neprijatno iznenadjenje. Dakle, kreditiraju agencije bez ikakave kamate, plus će vrednost novca možda biti manja, i na kraju i ne dobiju onoliko koliko su dali“, smatra „Efektiva“.
Nepoznanica je, kako je navedeno, da li će putnici koji prihvate zamensko putovanje dobiti isti kvalitet usluga prevoza i smeštaja koji su platili.
„Prava potrošača su zaštićena odredbama Zakona o zaštiti potrošača i ova uredba ih ni na koji način ne može umanjiti. Takođe, na strani potrošača su i odredbe Zakona o turizmu kao i Zakona o obligacionim odnosima“, istakla je „Efektiva“.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar