Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs, Marco Alpozzi / LaPresse / Profimedia

Među Fijatovim radnicima u Kragujevcu, sindikatima i čitavoj javnosti, danima se priča o dolasku menadžmenta Stilantisa i predstavnika Vlade Srbije, koji će ’’doneti’’ povoljne vesti za kragujevačku fabriku. Kao ’’dan odluke’’ najavljivan je četvrtak 28. april. U skladu sa tim, danas će predsednik Srbije da se sretne sa rukovodstvom kompanije "Stelantis (Stellantis)", koju će predvoditi izvršni direktor Karlos Tavareš.

Proteklih desetak dana, do medija su dolazile samo nezvanične informacije o sastanku najviših „Fijatovih“ rukovodilaca sa predstavnicima Vlade Srbije, koja je inače i manjinski vlasnik fabrike u Kragujevcu. Preduhitrio ih je, izgleda, predsednik.

Nije tajna da u kragujevačkoj fabrici već godinama kao spasonosne vesti čekaju informacije o proizvodnji novog modela, a u javnosti se poslednjih dana sve glasnije spominje da bi taj novi automobil mogao da bude električna varjanta ’’pande’’. Međutim, samo dan uoči označenog datuma za sastanak menadžmenta i predstavnika države, reprezentativni Samostalni sindikat u Fijatu, nema zvaničnu potvrdu da li će do njega zaista i doći.

Menadžment „ćuti kao zaliven“

Predsednik tog sindikata, Saša Đorđević, rekao je za Nova.rs da menažment ’’ćuti kao zaliven’’, te da je stekao utisak da je ponašenje čelnih ljudi Fijata u vezi sa celokupnom atmosferom i sastankom o kome se danima bruji, ’’kao da se sve dešava na drugom kraju sveta, a ne ovde’’. Ipak, Đorđević kaže da ‘’iskreno veruje’’ da će do sastanka doći, bez obzira što još uvek nemaju zvaničnu potvrdu.

Radnici su spremni da sutra prikažu fabriku u punom kapacitetu. Sutra je u fabrici radni dan, a radiće se u obe smene. Već je poznata priča da se u Kragujevcu prave vozila samo prema unapred poručenim količinama, te zbog smanjenog interesovanja kupaca, fabrika radi nekoliko dana mesečno.

Foto:N1

Menadžment je odlučio da baš sutra bude jedan od tih radnih dana, a već od petka, radnici će ponovo biti na plaćenom odsustvu. To će ujedno biti treći radni dan tokom celog aprila, dok je od početka ove godine, u fabrici bilo samo 10 radnih dana. Nedovoljna uposlenost je najveća briga zaposlenih, a strahuju i od gašenja fabrike.

Električna „panda“ – lažna nada ili realna mogučnost?

Sada se u medijma spominje, da bi električna „panda“ mogla da nasledi 500 L, ali je za predsednika sindikata „Nezavisnost“ Zorana Stanića, taj scenario „malo verovatan“. I on raspolaže samo nezvaničnim informacijama, a za Nova.rs objašnjava da do radnika stižu glasine, kako kaže, „malo ćemo da pravimo 500L, malo elektični model“. Prema njegovoj oceni, to je nemoguće i tvrdi da proizvodnja može da bude organizovana samo po principu – ili jedan ili drugi model, a nikako oba istovremeno.

„Ja ne verujem da će se u Kragujevcu praviti električni model. U celom Fijatu postoji samo jedna fabrika koja pravi električna vozila i to ona u Torinu. Kada su prelazili na novu tehnologiju, oni su 14 meseci poslali radnike na plaćeno odsustvo da bi pripremili fabriku. Zbog toga sam više sklon da verujem da ćemo mi u Kragujevcu praviti 500L na hibridni pogon, čija proizvodnja je slična kao kod klasičnih automobila’’, rekao je Stanić.

Foto: Promo/M-Sport

Poslovanje Fijata u Srbiji, od samog početka obavijeno je velom tajne, menadžment se oglašava retko ili nikako, a i Vlada Srbije, kao manjinski vlasnik ne izlazi često sa stavovima i konkretnim informacijama o svojoj imovini. Tako je i sada sa ovim sastankom, od koga radnici očekuju mnogo, a koji je zbog ćutanja obe strane, moglo bi se reći, postao fantomski.

BONUS VIDEO: Ovo je nekada bio automobil godine – ponos i dika Kragujevca

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare