Foto: Beoinfo

U okviru kompleksa "Beograd na vodi" u toku je izgradnja Bulevara Vudroa Vilsona, saobraćajnice dužine oko dva kilometra koja treba da spoji Karađorđevu ulicu i Bulevar vojvode Mišića. Paradoksalno, ovaj veliki saobraćajni projekat mogao bi da bude rasterećenje, ali i dodatno opterećenje za sve one koji prolaze pored Sajma. Saobraćajnica sa šest traka može da ublaži saobraćajne gužve, ali samo ako postoji odgovarajuća prateća infrastruktura, koja nam tradicionalno nedostaje.

Svedoci smo da Srbija ne razmišlja mnogo unapred i ne promišlja o posledicama. Saobraćajni stručnjaci podsećaju da se tako radilo i decenijama ranije, kada su građeni Gazela i Most na Adi, pa se nije dovoljno vodilo računa o propratnim saobraćajnicama i rasterećenju.

Prema ranijim najavama, Bulevar Vudroa Vilsona biće dugačak više od dva kilometra, širok četrdeset metara, sa popločanim trotoarima i biciklističkom stazom na levoj strani između dva drvoreda.

Sredinom novembra 2019. godine otvoren je prvi deo Bulevara od Karađorđeve ulice do Ulice Nikolaja Kravcova. Čulo se da bi radovi treba da budu Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram">gotovi do jeseni, ali jesen je stigla, a zvanične najave o finišu radova još nema.

Kada bude gotova, saobraćajnica će imati šest traka sa razdelnim ostrvom u sredini širine pet metara. Deluje impozantno, ali šta sa svim tim novopridošlim vozilima?

„Kada ga naprave, biće oduševljeni svi, jer će da spadne opterećenje tog dela grada“, kaže za Nova.rs profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

Foto: N1

Ipak, svestan je da u Srbiji uvek postoji ono „ali, koje devojci sreću kvari“.

„Saobraćaj treba da razumete kao vodovodne cevi, nema tu neke velike razlike. Ako obezbedite u srednjem ili bočnom delu široku cev, a onda stavite usku cev, svejedno ćete nakupiti vodu u toj velikoj cevi, jer ne može da otiče. Taj bulevar mora da ima izlaze koji su u stanju da prime saobraćaj koji je taj bulevar može da obradi“, ukazuje naš sagovornik.

Kaže da ga tako velike saobraćajnice uvek raduju i da su preko potrebne, ipak, podseća i na to da treba voditi računa kako se rešavanjem jednog problema ne bi stvorili novi.

Kao primere navodi Gazelu i Most na Adi i gužve kojima svakodnevno prisustvujemo.

Foto: Naxi kamere

„Izlazne saobraćajnice nemaju kapacitet da prihvate to što Gazela može da propusti. Most na Adi se završava semaforom i uvek imate gužvu na Mostu na Adi, na izlaznim varijantama prema Voždovcu. Ako pravite saobraćajnicu, morate omogućiti da ona ima izlaznu priču koja to prati“, poručuje ovaj stručnjak.

Napominje da nije video kompletne planove za radove na Bulevaru Vudroa Vilsona, ali ukazuje na potencijalni problem ukoliko nisu napravljene dobre procene.

„Ako bude izlazni deo takav da može da primi tih šest traka, da ih razlije na saobraćajnu mrežu, onda će biti fenomenalno, moći ćemo da se vozimo i nećemo imati gužve. Ako se izlaz prema ostalom delu mreže ne napravi tako da može da primi taj saobraćaj, imaćemo gužve, bez obzira na šest traka“, upozorava Vujanić.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare