Zlatiborci su od svog najvrednijeg projekta i očekivali najviše ali ono što se na početku rada gondole dešava, to niko nije očekivao. Za nešto više od mesec dana rada, panoramskom gondolom već se vozilo više od 40.000 ljudi a samo tokom proteklih četiri praznična dana osam hiljada turista. Kabine gondole bila su i mesta dve veridbe. Redovi su svakodnevna pojava na početnoj stanici, vikendom pogotovo, ali doživljaj vožnje opravdava čekanje. Prvi rezultati daju i nove zadatke, gondola će dobiti još 20 kabina.
Po kiši, snegu, lepom i tmurnom danu, redovi za vožnju gondolom ne jenjavaju. U proseku se čeka 45 minuta, a vikendom i po nekoliko sati, koliko se čekalo i tokom praznika.
Pogled na nepregledne redove mnoge je obeshrabrio pa su odustali, ali najuporniji, njih oko osam hiljada nisu. Isplati se, kažu putnici, jer osećaj „letenja“ iznad Zlatibora treba doživeti.
Panoramsko razgledanje tokom vožnje, koja traje oko 50 minuta, iskustvo je skoro svih koji su Zlatibor posetili posle puštanja gondole u rad. U JP „Gold gondola“ su više nego zadovoljni prvim rezultatima.
„Posle mesec dana rada rezultati su inpozantni. Prevezli smo oko 40.000 gostiju do sada, samo za prvih 30 dana više od 30.000. Utisci ljudi su izuzetni, imali smo već i dve veridbe u gondoli, tako da ljudi prepoznaju čak i tu atrakciju i za svoje najintimnije trenutke. Najveći broj gostiju prevezemo vikendom, oko 2.000 dnevno, koliko je bilo I tokom praznika, nešto manje radnim danima ali svakako su brojke četvorocifrene“, kaže za portal Nova.rs pomoćnik direktora JP „Gold gondola“ Milomir Tucović.
Gondola od početka rada četiri dana nije radila, jednom zbog redovnog remonta, a tri dana njeno kretanje je sprečio vetar. To su bili dani kada su posetioci i po nekoliko puta dolazili da provere da li će ipak krenuti jer im je sutra svaki put bilo predaleko.
„Periodičan redovan mesečni pregled je nešto što će biti praksa i u obavezi smo da ga obavljamo i prema izvođaču radova i prema našem zakonu. Tri dana su bili jaki naleti vetra koji, kada dostignu 20 m/s, kretanje gondole nije bezbedno pa se motori gase. Tada je teško objasniti turistima da svoju vožnju moraju odložiti za idući dan, što im najčešće teško pada“, dodaje Tucović.
Kada su Čajetinci pre deset godina krenuli u planove realizacije svog najvećeg projekta koji ih je koštao 13,5 miliona evra, račinali su svakako na njegovu isplativost. Prve projekcije su predviđale period od deset godina, koji je delovao zadovoljavajuće. Sa početkom rada gondole, projekcije se menjaju ali se javlja i potreba uvećanja kapaciteta.
„Deset godina je realan standard uspešnog povraćaja investicije ovog obima. Međutim, posle prvih mesec dana rada, pokazatelji su da će taj period biti znatno kraću, najverovatnije duplo. Sada se javila potreba i novih ulaganja. Trenutno posedijemo 54 kabine čiji je kapacitet 600 putnika na sat a sama žičara je projektovana za 90 kabina i 1.000 putnika. Da bi smanjili redove čekanja, naš je plan da u narednom periodu nabavimo još jedan broj kabina, najverovatnije 20, čime će se broj putnika na gondoli uvećati, a redovi čekanja smanjiti. Ta investicija će biti vredna dodatnih oko pola miliona evra. Dodavanje kabina ne zahteva prepravke mehaničkog dela gondole, sve izmene tiču se softverskog dela“, priča za naš portal Tucović.
Najveći broj putnika vožnju gondolom koristi za panoramsko razgledanje Zlatibora a tek njih oko 10 odsto su skijaši i snouborderi, koji žičaru koriste za prevoz do ski centra Tornik. Kada korona otputuje u jednom pravcu, u kabinama će se voziti po deset putnika, do tada, zbog mera zaštite, u kabini su četiri putnika osim u slučaju kada višečlane porodice izraze želju da koriste jednu kabinu.
Putnici kažu nemaju zamerki, osim čekanja sve drugo je pravo zadovoljstvo. Radnike u biletarnici smo pitali da li se neko žali na cenu karte koja za odrasle iznosi 1.000 dinara. Kažu da, kada si karte u pitanju, najčešće pitanje koje im postavljaju je, da li je u pitanju jedan pravac.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare