Doba digitalizacije je nam je donelo da nam je sve dostupno na svega par klikova. Kada je bankarstvo u pitanju mnoge aktivnosti su omogućene i onlajn: provera stanja, plaćanje računa, slanje novca, podizanje kredita… Tek sa pojavom pandemije koronavirusa shvatili smo koliko nam digitalno onlajn bankarstvo znači. Ipak, kada smo odlazili u prodavnice morali smo da upotrebljavamo platne kartice ili keš, zbog čega je kontakt s drugom osobom bio gotovo siguran. Digitalni novčanik je sve češći izbor potrošača, jer je za njegovu upotrebu potreban samo telefon i omogućeno je beskontaktno plaćanje.
„Naši klijenti sve više biraju da umesto gotovine i čak platnih kartica, za svoja plaćanja na prodajnim mestima koriste svoje mobilne telefone ili popularno nazvano – digitalne novčanike. Zahvaljujući napretku NFC tehnologije, sigurno okruženje za plaćanja je izmešteno na same mobilne uređaje, čime je bezbednost podignuta na viši nivo. Korisnik praktično u aplikaciju dodaje svoje platne kartice, tako da prilikom plaćanja koristi samo svoj mobilni telefon na terminalu. Kao što ste rekli, ovo se pokazalo posebno korisnim u proteklih par meseci kada svi želimo da izbegnemo korišćenje novčanica, pa čak i svojih standardnih novčanika u kojima držimo kartice, radi poštovanja higijenskih i zdravstvenih propisa. Telefon je svima pri ruci i plaćanje obavimo za par sekundi!“, ispričao nam je Nebojša Jovanović, direktor Sektora za digitalne kanale i proizvode u Rajfajzen banci.
Ovaj vid plaćanja je dostupan svim korisnicima smart telefona, i onima sa Android i onima sa Apple uređajima. Korisnici IOS sistema „Apple Pay“ mogu vrlo lako da podese na svom mobilnom uređaju ili jednostavno preko aplikacije „novčanik“, a korisnici Android sistema treba da imaju podršku za NFC. Ono što svaki krisnik digitalnog novčanika mora da ima je Visa debitna kartica ili kreditna kartica Rajfajzen banke, koja je prva na tržištu ponudila ove opcije: „Apple Pay“ za IOS sisteme i „RaiPay“ za Android sisteme.
„Digitalni novčanici kao opcije nude brojne prednosti svojim korisnicima, pre svega činjenicu da na jednom mestu mogu da objedine sve svoje kartice, te da sva plaćanja odmah budu vidljive u aplikaciji. Na taj način imaju najbolju kontrolu i pregled svojih plaćanja. Takođe, na obe platforme se povezivanje kartica sa telefonom vrši bez odlaska u banku, a tu opciju jedino Raiffeisen banka nudi na našem tržištu. Ovo je daleko sigurniji i privatan način plaćanja, budući da korisnici ne moraju da daju svoju karticu drugoj osobi, dodiruju dugmad za unos PIN-a ili da koriste gotovinu. Uz pomoć ove usluge koriste sve prednosti svojih uređaja da bi izvršili beskontaktna plaćanja. Kod Apple Pay-a se, recimo, identifikacija vrši putem Face ID, Touch ID ili lozinke uređaja, kao i jednokratnim dinamičkim bezbednosnim kodom. Na ovaj način, korisnici mogu bezbedno i komforno da plaćaju u prodavnicama, apotekama, restoranima, kafićima, u taksiju koji imaju POS uređaje…. Dovoljno je da se telefon prinese POS terminalu i na taj način se u svega par sekundi izvrši plaćanje“, rekao je Jovanović.
Raiffeisen banka je već izdala preko 12.000 digitalnih novčanika svojim klijenatima, kojima je ovaj način plaćanja brži i sigurniji. Banka je samo tokom prva dva dana lansiranja usluge Apple Pay imala preko 3.000 korisnika koji su ovu uslugu aktivirali.
Sa digitalizacijom i razvojem onlajn bankarstva i čuvena Rea, četbot koji radi na principu veštačke inteligencije, sada ima i nove funkcionalnosti. Do sada je Rea sa klijentima komunicirala putem Fejsbuk mesindžera ili Vajbera, a uskoro će biti dostupna i glasovna komunikacija sa njom, mogućnost plaćanja računa, slanje novca prijatlejima ili izmirivanje obaveza po kreditnim proizvodima. Za plaćanja, recimo, može se koristiti za pitanja: „želim da platim račun / struju/ infostan…“ ili „želim da izmirim ratu za kredit/karticu“… a Rea će putem Fejsbuk Mesindžera za korisnike Android uređaja ili Vebčeta na sajtu banke, izvršiti željenu uslugu.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare