Gotovo svaki šesti građanin Srbije rezerviše i plaća putne aranžmane putem interneta, dok u BiH i Crnoj Gori to čini skoro svaki peti. Lider u regionu po ovom pitanju, prema podacima Visa regionalnog istraživanja je - Albanija. U ovoj zemlji, naime, čak 45 odsto korisnika kartica njima plaća turističke aranžmane. "Za petama" joj je susedna Severna Makedonija, gde 38 odsto putnika plaća smeštaj i druge turističke usluge onlajn.
Pandemija koronavirusa je, prema podacima Svetske turističke organizacije, u prva tri meseca ove godine izazvala pad dolazaka stranih turista na globalnom nivou za 22 odsto. U poređenju sa podacima iz 2019, ova zdravstvena kriza mogla bi posledično da dovede do godišnjeg pada u turizmu između 60 i 80 odsto.
Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je u Srbiji broj noćenja domaćih turista tokom maja smanjen za 76,4 odsto, dok je broj noćenja stranih turista manji za 94,4 odsto, u odnosu na isti period lane.
Istraživanje kompanije „Visa“, sprovedeno u okviru kampanje „U korak sa digitalnom budućnošću“, pokazalo je da se tokom pandemije, ponašanje potrošača širom sveta značajno promenilo.
„Veliki broj njih prešao je na internet kupovinu, jer predstavlja sigurniji i jednostavniji vid nabavke proizvoda. Oko 86 odsto kupaca u Centralnoj Evropi, Bliskom Istoku i Africi povećalo je sklonost ka digitalnim plaćanjima u odnosu na period pre pandemije. Procene su da će se ove navike održati i nakon što pandemija utihne i da će kupci nastaviti da preferiraju digitalna plaćanja u odnosu na gotovinu“, pokazuju rezultati ovog istraživanja.
Oko 70 odsto građana Srbije kupuje putem interneta. Od toga, 26 odsto nabavlja robu i usluge online jer smatra da je to sigurniji način plaćanja tokom pandemije. Kao glavne razloge za internet kupovinu potrošači ističu uštedu vremena i novca, sigurnost, brzinu, praktičnost i veliki izbor, zaključci su regionalnog Visa istraživanja.
Situacija u Crnoj Gori veoma je ozbiljna, budući da 90 odsto turista dolazi iz inostranstva.
U Bosni i Hercegovini je u aprilu ostvareno 760 dolazaka što je pad od 99,37 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a pad broja noćenja je takođe značajan i iznosi 97,98 odsto.
U Severnoj Makedoniji je takođe došlo do pada broja turista – njih je u maju ove godine bilo za 99,2 odsto manje nego u istom mesecu 2019.
Poređenja radi, strani turisti širom sveta pre dve godine ostvarili su više od milijardu boravaka i uz to potrošili hiljadu milijardi dolara u inostranstvu.
„Turizam je jedna od najvažnijih privrednih grana koja zapošljava veliki broj radnika i omogućava poslovanje brojnih preduzeća. Za lokalne turističke agencije posebno je važno da što pre izvrše digitalizaciju i turistima obezbede sigurna bezgotovinska plaćanja. Visa ima dugogodišnje iskustvo u podršci malih preduzeća koja su temelj svake privrede, a ubrzani prelazak na digitalna plaćanja čini naše poslovanje ali i misiju važnijim nego ikada ranije“, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.
Pratite nas i na društvenim mrežama: