Foto:Andreas Haas / imago stock&people / Profimedia

Telo EU za civilni saobraćaj (EASA) oduzelo je tri AOC dozvole za letenje kompaniji Er Pink, čiji je suvlasnik Željko Mitrović, a nadleženi organi u Srbiji još nisu obelodanili razloge za to. Penzionisani pilot Stevan Ignjatović za “Novu” objašnjava kakve su dozvole oduzete Mitrovićevoj kompaniji, odnosno zbog kojih su sve nepravilnosti njeni avioni mogli da budu prizemljeni.

Novi nedeljnik “Radar” objavio je da je EASA tražilo da avio kompanija Er Pink vrati tri dozvole, što su oni i učinili. To telo je prilikom kontrole ustanovilo brojne nepravilnosti, zbog čega su njeni avioni praktično prizemljeni.

Od objave te informacije do sada se niko nije oglasio. Iako je “Nova” ovim povodom još juče uputila pitanja nadležnom Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, odgovori do objave ovog tekst nisu stigli. Ni na telefonske pozive niko nije odgovarao.

Željko Mitrović Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Odgovora nije bilo ni iz “Er Pinka”, a na pozive i poruke nije odgovarao ni Željko Mitrović, suvlasnik te kompanije.

Stevan Ignjatović, penzionisani pilot, kaže za “Novu” da su AOC dozvole neophodne da bi avion u svojstvu pripadnosti nekoj kompaniji mogao da leti u komercijalne svrhe. On navodi da ta dozvola znači da je sva dokumentacija u skladu sa važećim propisima države, u ovom slučaju Srbije, i asocijacije EASA koja vodi računa o avionima koji lete evropskim nebom.

“Dokumentacija mora da bude apdejtovana, moraju da se prate izmene koje se dešavaju u regulatornim propisima i države i agencije”, navodi naš sagovornik.

Stevan Ignjatović Foto: Privatna arhiva

Upitan koje su nepravilnosti mogle da budu utvrđene prilikom kontrole Pinkovih aviona, imajući u vidu dozvole koje su oduzete pomenutoj kompaniji, Ignjatović kaže da razlog može da bude mnogo toga.

“Mogu da nađu i iglu u senu ako hoće. Koje bi to nepravilnosti mogle da budu? Na primer, da sistem održavanja aviona nije u skladu sa važećim propisima, može da budu problem i vođenje dokumentacije. Možda u knjigu nije upisano vreme sletanja aviona, a to će da svedu pod nažurno vođenje dokumentacije. Najgore, ispravnost aviona može da bude dovedena u pitanje. Oni mogu šta hoće. To je kao kad odete na tehnički pregled. Mene su na primer vratili zato što je neko na tehničkom smatrao da moja stop svetla nisu dovoljno crvena”, ističe sagovornik “Nove”.

On navodi i da oduzimanje AOC dozvola ne znači da su one oduzete za sve avione, kao i da se to može odnositi na vlasnika aviona koji ga je Er Pinku izdao na lizing,

“To ne mora da bude alarmantna priča”, kaže Ignjatović.

Inače, avione Er Pinka koristili su ljudi bliski vlastima, poput kuma predsednika Srbije Nikole Petrovića kao i kontroverzni biznismen Zvonko Veselinović, sa kojim je predsednikov brat fotografisan više puta.

Prema zvaničnim podacima Agencije za privredne registre Željko Mitrović je vlasnik 48 odsto udela u Er Pinku, oko dva odsto ima Pink medija grup. Preostalih 50 odsto akcija su u vlasništvu Aleksandra Ilića.

Na zvaničnom sajtu Er Pinka piše da raspolažu flotom od 19 aviona, a kao glavna baza ove kompanije navodi se Međunarodni aerodrom „Nikola Tesla“ u Beogradu.

BONUS VIDEO Er Srbija od danas bez aviona grčke kompanije Maraton erlajnz: Šta do sada znamo i šta dalje nakon incidenta na beogradskom aerodromu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare