Računi za struju, i to drastično uvećani, konačno su, dan nakon izbora, počeli da pristižu na adrese potrošača, ali se ubrzo, pored cene, javio novi problem – pojedini šalteri EPS-a su zatvoreni, a sajt ne radi, tako da potrošači moraju da se služe “alternativnim” načinima plaćanja.

EPS je prvo čekao da prođu izbori, kako bi slali uvećane račune za struju. Njihova dostava i dalje je usporena jer se Elektroprivreda oporavlja od hakerskog napada na sajt.

Foto: Printscreen

Ipak, delu građana računi su stigli, ali problem i dalje postoji – šalteri u EPS-u su zatvoreni, a ne radi ni sajt koji je dosad služio za onlajn plaćanje.

Kako platiti račun?

Pored šaltera i portala Uvid u račun, računi mogu da se plate na još nekoliko mesta. Prva adresa je JP “Pošta Srbije”, odnosno njihovi šalteri. Takođe, svi potrošači svoje račune mogu da plate na šalterima banaka. Pored toga, uplata je moguća i na ostalim naplatnim mestima, poput menjačnica koje su ovlašćene za platni promet.

PROČITAJTE JOŠ

Za one potrošače koji preferiraju onlajn plaćanje ili jednostavno nemaju vremena da odu do pošte ili banke mogu to da obave, kako se navodi na sajtu EPS-a, i preko e-banking ili m-banking aplikacija.

Pošta šalter Foto:M.A./ATAImages

Šta ako račun nije stigao?

S obzirom na to da novembarski računi ipak još uvek nisu stigli svim potrošačima, ova rešenja nisu moguća baš za sve potrošače.

U tom slučaju, EPS je saoštio da ko do 30. decembra uplati iznos prethodnog, oktobarskog računa, mogu da ostvare popust, mada nisu precizirali koliki bi popust bio.

Foto:EPS

Stižu računi veći od 12.000 dinara, a reklamacije nisu moguće

Iako je najavljeno povećanje cene struje od 9,28 odsto u novembru, pojedini potrošači u Beogradu dobili su neprijatno iznenađenje kada su računi konačno pristigli, jer iznos nije bio desetak odsto veći.

Kako je za “Novu” ispričao Beograđanin Marko A, koji izdaje stan od 30 kvadrata jednom mladom paru iz Rusije, pre par dana upravo je od podstanara dobio poruku: “Da li je normalno da račun za struju bude ovoliki?”

“Kada sam otvorio fotografiju računa, video sam da je račun 17.949 dinara. Doduše, oko 4.800 dinara je neki raniji, zaostali dug. Bez obzira na to, dug samo za novembar je skoro 12.700 dinara, to nije normalno”, ispričao nam je Marko.

Foto: Shutterstock

On svakako nije jedini potrošač kojeg su iznenadili ovako visoki računi, a problem za sve njih je činjenica da, kako je saopšteno iz EPS-a, zbog bezbednosnih procedura nije moguće podnošenje prigovora, odnosno reklamacija. Saošteno je da će svi prigovori primljeni po uspostavljanju sistema biti tretirani kao blagovremeni i rešeni u najkraćem mogućem roku. A kada će se to desiti – iz EPS-a nisu odgovorili do zaključenja ovog teksta.

Inače, problem je nastao samo dva dana nakon izbora, 19. decembra, kada su računi konačno počeli da pristižu, jer je EPS tada saopštio da je bio meta “nezapamćenog” hakerskog napada.

Stoga su, kako tvrde, IT sistemi stavljeni van funkcije. I tako će biti dokle god IKT strućnjaci ne budu potpuno sigurni da je virus eliminisan, ali kada će se to desiti – nije saopšteno.

Struja poskupela tri puta u godinu dana

Podsećamo, novembarsko poskupljenje od 9,28 odsto zapravo je treći put od početka godine da su cene struje otišle “nagore”.

Isto se desilo i u januaru i maju, a novo poskupljenje sledi za nekoliko meseci, u maju 2024. godine.

BONUS VIDEO Svako obraćanje ministarke energetike, novo poskupljenje struje

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare