Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Beogradske vlasti su najavile promenu ugovora koje je GSP Beograd zaključio o iznajmljivanju minibuseva za duplo veći novac nego što bi bilo potrebno da se takva ista vozila kupe i time priznale očiglednu štetnost ovog posla.

I dok nadležni ćute da li će i ko odgovarati za sklapanje ovog posla, dokumenti pokazuju da je svoj potpis na ugovor stavio izvršni direktor za finansijske poslove GSP Dejan Krstović, čovek koji je u javnosti poznat kao jedan od članova stranačkog obezbeđenje koje je na inauguraciji predsednika Vučića šikaniralo građane i novinare.

On je, kako se vidi iz odluke o dodeli ugovora, svoj potpis stavio u ime direktora GSP Beograd Radoše Momčilovića. Krstović nije želeo da za Nova.rs govorio o spornom ugovoru niti o tome ko je i zašto odlučio da se takav posao sklopi.

Foto: Privatna arhiva

Da li će i ko u GSP „Beograd“ odgovarati zašto je uopšte sklopljen ovakav ugovor nisu nam odgovorili ni u Gradskoj upravi.

Ime Dejana Krstovića pojavljuje se u medijima kao člana grupe koja je 2017. godine za vreme inauguraciju predsednika Srbije Aleksandra Vučića gurala građane i novinare i terala ih sa mesta okupljanja, a među njima i novinarku Danasa Lidiju Valtner.

U aprilu 2018. godine se pominjao kao kandidat za generalnog direktora GSP, a u januaru 2019. godine Udruženi sindikati Srbije „Sloga“ optužili su Krstovića da je verbalno napao jednog njegovog predstavnika posle sastanka sindikalaca sa generalnim direktorom o stavaranju uslova za rad sindikata.

Foto: Privatna arhiva

Krstović je, kako je tada preneo sindikat, tražio da obezbeđenje izbaci sindikalca iz grada rečima „ko je tebe ovde pustio, zovite obezbeđenje da se ova bitanga izbaci“ i pretio „zovite pravnu službu, ovoj bitangi da se da otkaz, ili da bude tehnološki višak“.

Sindikat je tada ponovio svoje kritike na račun Krstovića kada je u pitanju finansijski rad preduzeća i njegovo urušavanje, „posebno nakon odluke da se privatnicima ustupi još jedna od najprofitabilnijih linija ka Surčinu“.

U tom kontekstu važno je napomenuti da je sporni posao o iznajmljivanju skupih minibuseva dobila firma SDT Group iz Surčina koja se zajedno sa ćerkom firmom SDT Renting jedina javila na tendere i pobedila bez konkurencije. Ova firma je od 2014. godine, kako je objavio BIRN, kada je dobila prvi posao za GSP, do danas pobedila na više od 40 javnih poziva gradskog prevoznika.

Interesantna je i radna biografija Dejana Krstovića.

Rodom je sa Kosova, a iz biografije objavljene na internet prezentaciji GSP Beograd,  vidi se da je u Peći završio gimnaziju smer hemijsko-tehonološki tehničar, kao i Višu ekonomsku školu.

Radio je u Poreskoj upravi u Peći, kao i regionalnom centru Poreske u Prištini, da bi 2005. godine prešao u filijalu u Zemunu, gde radi do 2016. godine.

Iz Poreske 2016. godine prelazi u GSP na mesto izvršnog direktora za finansije, a od 2018. godine je predsednik Upravnog odbora Agencije za upravljanje lukama.

Poslednjih deset godina radi intezivno i na svom obrazovanju pa je 2010. godine završio Visoku strukovnu školu  za preduzetnike i postao strukovni menadžer.

Sledeće godine na Fakultetu za obrazovanje diplomiranih pravnika i diplomiranih ekonomista za rukovodeće kadrove stiče zvanje diplomiranog ekonomiste, da bi 2015. godine upisao master studije poslovne ekonomije na Fakultetu za poslovne studije i pravo Univerziteta Union – Nikola Tesa.

 Vesić za štetan ugovor okrivio epidemiju korone

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić zatražio je promenu ugovora koji je potpisalo GSP Beograd o iznajmljivanju školskih minibusa sa firmom SDT Group iz Surčina, a po kom bi gradski prevoznik platio ukupno 7,4 miliona evra za najam 47 školskih minibuseva.

Balkanska istraživačka mreža (BIRN) je objavljujući detalje ovog ugovora  utvrdila da je ovo iznajmljivanje vozila skuplje nego da je GSP sam kupio ta vozila.  Analiza cene vozila sa karakteristikama iz konkursne dokumentacije, kako piše BIRN, pokazala je da se cene novih minibuseva kreću do 85.000 evra, što je upola manje od sume koju GSP plaća za iznajmljivanje jednog vozila od oko 165.000 evra.

Gradske vlasti nisu naravno direktno priznale štetnost ovog posla, već je Vesić na vrlo kreativan način objasnio zašto će doći do promene ugovora.

Vesić je tražio da se ugovor aneksira na period ne duži od dve godine, ili do kupovine minibuseva, jer je, kako je naveo, Grad Beograd koji je sada umesto opština nadležan za prevoz dece, planirao da obezbedi novac za kupovinu novih školskih minibusa već ove godine, ali se od toga odustalo zbog pandemije.

„Zbog smanjenih prihoda u budžetu koji su posledica kovida-19, odustalo se od kupovine školskih minibusa ove godine. Zato je Grad dozvolio GSP-u da iznajmi školske minibuse do kupovine novih. Taj period sigurno ne može da bude pet godina“, rekao je tom prilikom Vesić.

Grad Beograd će, prema njegovim rečima, budžetom za narednu godinu obezbediti sredstva za kupovinu novih školskih minibus vozila, i tako će prestati potreba za iznajmljivanjem.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare