Vlast na čelu sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučičem najavila je mnoge unosne projekte koji bi trebalo da budu završeni do 2027. godine, kada će biti održana specijalizovana izložba "Expo". Sudeći po podacima sa zvaničnog sajta "Skok u budućnost - Srbija 2027", deo tog skupocenog poduhvata vrednog čak 18 milijardi evra je i izgradnja novog savskog mosta, koja bi, kako je najavljeno, trebalo da krene najkasnije do juna ove godine. To bi značilo da rušenje postojećeg mosta projekta samo što nije počelo.
Rušenje Starog savskog mosta i izgradnja novog najavljena je odavno, a radovi se prolongiraju još od 2019., jer se tome protivio dobar deo javnosti. Međutim, vlast taj projekat, na koji se očito obavezala potpisivanjem ugovora o Beogradu na vodi, sada najavljuje u sklopu projekata za Expo 2027.
Naime, na zvaničnom sajtu „srbija2027.gov.rs“ piše da će gradnja tunela kod Ekonomskog fakulteta početi ovog meseca, dok je zidanje novog mosta preko Save predviđeno za drugi kvartal ove godine. To znači najkasnije do juna.
Sa druge, na terenu se ništa ne dešava. Nijedan zvaničnik u skorije vreme nije najavio da nam brzo sledi rušenje. Međutim, to je za očekivati, pod uslovom da gradnja, kako piše na zvaničnom sajtu, kreće za manje od četiri meseca.
Za razliku od drugih zvaničnika, Aleksandar Šapić, bivši gradonačelnik, nije se libio da priča o toj temi, koja je među Beograđanima nepopularna. On je u više navrata Stari savski most nazvao ruglom i rekao da je projekat za novi most faktički završen, ali da se on sada objedinjuje sa projektom izgradnje tunela.
Bivši gradonačelnik je, doduše, predviđao da će radovi trajati oko dve godine, a na zvaničnom sajtu „Vučićevog skoka u budućnost“ piše da će sve biti završeno u roku do tri godine.
Novac za ovaj poduhvat trebalo bi da je obezbeđen. Kako je „Nova“ objavila, Vlada Srbije potpisala je ugovor o kreditiranju u vrednosti do 79,9 miliona evra sa francuskom bankom BNP Paribas. Iz teksta ugovora može se videti da je ukupna vrednost projekta 94.019.804 evra.
Tim sredstvima biće finansirano i rušenje starog mosta preko Save i gradnja novog.
Zanimljivo je da uprkos tome što se zna okvirni početak radova, a obezbeđena su i sredstva, nije poznato ko će zidati novi most. Na portalu za javne nabavke nema nijednog tendera koji se odnosi na izvođača radova kada je reč o ovom projektu.
Ipak, mogu se videti dve javne nabavke koje se odnose na Stari savski most. Prvo je u junu Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala tender za “tehničku kontrolu tehničke dokumentacije” na toj lokaciji, a posao vredan 14,4 miliona dinara je dobio Građevinski fakultet.
Takođe, okončan je još jedan tender, raspisan u avgustu, a odnosi se na “FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova”, a vrednost ugovora iznosi 171,1 milion dinara sa PDV ili oko 1,5 miliona evra.
Najavama bilo kakvog rušenja, oštro su se protivili građani koji su izjavili da su spremni da most brane i svojim telima. U više navrata ogranizovane su i akcije, a poslednji put u aprilu prošle godine kada su aktivsti i građani simbolično zakrpili nekoliko rupa na mostu, tako poručujući da ga treba održavati, a ne rušiti.
Za Beograđane postojeći, stari most, ima sentimentalnu vrednost kod Beograđana jer podseća herojsko delo učitelja Miladina Zarić, koji ga je 20. oktobra 1944. spasio od miniranja nacista koji su planirali da ga tokom povlačenja sruše.
Prethodna gradska vlast planirala je njegovo izmeštanje, a kao moguće lokacije pominjan je Park Ušće i Krnjača.
Kako su mediji prenosili, novi savski most imaće četiri saobraćajne trake i dve trake za tramvaje, a predviđene su u biciklističke staze i široke trotoare.
BONUS VIDEO: Incidenti na mostu u Šapcu – kojih odgovora nema ni posle 2 godine?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare