Francuska kompanija "Vansi", operater beogradskog aerodroma "Nikola Tesla", navodno je zatražila od države da reši problem divljih taksista koji "vrebaju" putnike koji dolaze u Beograd. Ako nadležni ne reše problem, oni će uvesti sopstvenu taksi liniju, čime će sprečiti nelicencirane taksiste kojih, prema nekim procenama u Beogradu ima između 500 i 1.000, da uzimaju na hiljade dinara putnicima za pređenih nekoliko stotina metara.

Jedan od problema sa divljim taksistima je činjenica da, pored Srba, oni „vrbuju“ strance, koji ne znaju kolike su tarife, pa im naplaćuju prevelike iznose za vožnju.

Jedan od turista koji je imao problem sa nelicenciranim taksistom podelio je svoje negativno iskustvo na društvenim mrežama.

„Ovaj taksi prevarant stoji unutar prostorija aerodroma i govori ‘taksi’. Kada navede osobu da uđe u automobil, uključuje lažni taksimetar i naplaćuje nekoliko hiljada dinara za svega nekoliko stotina metara. Prtljag ne vraća dok mu se ne plati“, kaže ovaj turista.

PROČITAJTE JOŠ

Na teritoriji Beograda saobraća između 500 i 1.000 taksi vozila.

Ipak, nelicencirani taksisti ne prave problem samo turistima, već i onim taksistima koji posluju regularno.

Zbog toga je gost emisije „Probudi se“ na TV Nova bio Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza taksi udruženja.

Foto:N1

Prema njegovim rečima, namera da se reši problem deluje dobro, ali nisu samo divlji taksisti krivi – već i obezbeđenje na aerodromu. Kako kaže, oni često ne rade svoj posao onako kako bi trebalo.

„Njima je bilo predlagano da i obezbeđenje učestvuje. Recimo, kada Vi kao strnka uzmete vaučer, obezbeđenje Vas otprati do prvog vozila koje treba i mora da Vas preveze na vaučer. Tu onda imate potpunu sigurnost kada uđete u to vozilo da ne može da se uključi neki taksimetar i da se tu kuca mnogo više nego što bi smelo. To je samo jedan od koraka“, kaže Bjelić.

Putnike buni i to što se divlji taksisti nalaze na onim delovima aerodroma gde ne bi smeli, a Bjelić kaže da je za to jednim delom kriva i rekonstrukcija aerodroma, te pojedini vozači „improvizuju“.

„Vi sada na aerodromu imate fizičke sukobe, sa teškim telesnim povredama, imate prevarene kupce i tako dalje. Kada to bude regulisano, kada budu taksisti došli na predviđeno mesto, svoju krajnju destinaciju, odakle će početi sa prevozom putnika, tada će situacija bude mnogo jednostavnija i bolja za državne organe da sprovedu taj deo o kojem oni sada pričaju. Od prvog juna će postojati dve rampe, za ulaz i izlaz, pa neće moći da ulaze ljudi koji nisu prozvani, koji nisu u sistemu da budu na toj taksi stanici i tu će biti 34 vozila, dakle u svakom trenutku će biti dovoljno vozila za putnike. Oni koji ne budu želeli da se voze na vaučer, imaće rampu na gornjem nivou gde će vozač moći da ih primi. Vozač će imati 10 minuta vremena da sačeka stranku, posle toga mora da napusti tu površinu jer bi inače morao da plati parking za sat vremena“, kaže Bjelić.

Foto: Nova

On takođe dodaje da je „Vansi“ neko ko učestvuje u organizaciji svojim predlozima, ali dozvolu za rampu ne daju oni. „Vansi“ rampe samo postavlja, i to na predlog Sekretarijata za saobraćaj.

Bjelić objašnjava i da sredstva za finansiranje rampi nisu isključivo „Vansijeva“, već i država ima učešće.

Taksi monopol – pusta želja ili uskoro realnost?

Iz „Vansija“ je takođe saopšteno da će, ukoliko nadležni ne pomognu u rešavanju problema sa divljim taksistima, oni otvoriti sopstvenu taksi liniju, koja će jedina smeti da odvozi putnike sa aerodroma. Bjelić ističe da ova kompanija ima puno pravo na taj korak.

„To mogu da budu licencirani taksisti koji su trenutno u sistemu. Oni ne mogu da naprave taksi službu i dovedu neke potpuno nove ljude, da u sistem ubace neka nova vozila, to je zakonom jasno definisano, već mogu da sa određenim udruženjima ili privrednim društvima sklope neki ugovor, koja vozila ili koje kolege mogu da obavljaju taj deo posla, ali tu se uopšte ne radi o tome kod od nas sme da bude tu, već ko ne sme“, kaže Bjelić.

Foto: Shutterstock/Kidney Stone

Ceo prilog pogledajte u videu na početku teksta.

BONUS VIDEO Kako će izgledati aerodrom

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare