"Da biste imali pravo na donaciju, na računu morate da imate minimum 10.000 dinara" - ovu poruku je, preko lažnog Fejsbuk naloga Banke Poštanska štedionica dobio otac čitaoca Nova.rs. "Ponuda važi još pet minuta, a banka će vam novac na računu duplirati u roku od jednog minuta od kada nam dostavite ime, prezime, telefon i podatke o svojoj kartici". Novac se zaista duplirao - ali na računu prevaranata.
Upozorenja Poštanske štedionice da je na društvenoj mreži „Fejsbuk“ postavljena lažna stranica na kojoj se posetioci obaveštavaju o navodnoj akciji u kojoj im Poštanska štedionica „donira duplo para od iznosa na računu u bilo kojoj banci“ i da je reč o prevari ipak nije bilo dovoljno da zaštiti sve građane.
Nova.rs je imala uvid u prepisku korisnika prave Poštanske štedionice koji je poverovao u priču lažne Štedionice i olako dao sve tražene podatke: i koliko ima na računu, i tačan broj svoje kartice, njen rok trajanja i CVC kod sa poleđine kartice.
U trenutku kada je ukucao poslednji podatak preko aplikacije Fejsbuk mesindžer, druga strana ga je blokirala i više nije bilo moguće poslati bilo kakvu poruku.
Ovaj korisnik nije ni shvatio da je ostao bez para na računu dok nije, nekoliko dana posle prevare, došao u banku da podigne svoj novac i da se raspita za „donaciju“.
Njega je, na žalost, neznanje koštalo gotovo celu penziju- prevarantu je donirao skoro 30.000 svojih dinara.
Sudeći prema broju ljudi koji su krajem prošle nedelje, kada se odigrala ova prevara, već „lajkovali“ lažnu stranicu Poštanske štedionice, slučaj ovog penzionera neće biti usamljen.
U trenutku kada korisnik „lajkuje“ lažnu Fejsbuk stranicu Poštanske štedionice, preko mesindžera dobija pozdravnu poruku: „Zdravo (ime korisnika), Kako vam možemo pomoći“.
A odmah potom ga obaveštava o organizovanju posebne akcije – donacije novca svojim korisnicima po principu dupliranja iznosa na računu.
Potom, po principu „četbota“ (kompjuterski program dizajniran da u ime banke komunicira sa potrošačima), korisniku se nude četiri opcije – da pita lažnu banku koliko košta donacija, da izabere opciju „zainteresovan sam, možete li da mi pošaljete više informacija“, ili „možete li nešto da mi preporučite, ili četvrta opcija – „mogu li da vidim još proizvoda“.
Ovaj prevareni korisnik je izabrao stavku – da je zainteresovan. I potom kreće krađa novca u kojoj je sam korisnik otkrio svoje lične podatke.
Sledi pitanje lažne banke: „. Da li želite donaciju. Koliko imate na računu“.
Na odogovor korisnika: „Ne znam koliko tačno imam“, dobija novu poruku: „Bitno je samo da imate preko 10.000 dinara, jer je to minimum za učestvovanje“.
Sledi poruka sa uputstvom šta sve treba da se dostavi da bi korisnik dobio donaciju.
To su ime i prezime, broj telefona, „kartica na koju želite da uplatimo donaciju“.
„Nakon dostave novac će vam biti na računu za jedan minut“, obećavaju dalje prevaranti.
Ponovo mu traže podatke o kartici.
U tom trenutku se javlja zrnce sumnje, jer korisnik u prepisci sa prevarantima u jednom trenutku kaže: „Koje podatke da vam dostavim, imam račun kod vas godinama“.
I odmah potom, zanemarujući oprez – pruža prevarantima sve na dlanu. I odgovara na svako postavljeno pitanje dajući svoje lične podatke.
U trenutku kada je uneo i poslednji, treći podatak sa kartice, s druge strane dobija poruku : „Momenat“ i odmah potom – blokadu da više nijednu poruku ne može da im pošalje.
A pre samo mesec dana Banka Poštanska štedionica je apelovala na građane da budu oprezni i ne nasedaju na lažne objave, jer njihovi podaci mogu biti zloupotrebljeni.
„Banka Poštanska štedionica upozorava da je na društvenoj mreži Fejsbuk 05. avgusta 2020. godine postavljena lažna stranica na kojoj se posetioci obaveštavaju o navodnoj akciji u kojoj im Poštanska štedionica ‘donira duplo para od iznosa na računu u bilo kojoj banci'“, saopštila je tada Poštanska štedionica.
Reč je, kako su istakli, o prevari kojom je zloupotrebljeno ime Banke Poštanska štedionica i koja je prijavljena MUP-u Srbije kao i administraciji kompanije Fejsbuk.
„Apelujemo na građane da budu oprezni i ne nasedaju na ove lažne objave jer njihovi podaci mogu biti zloupotrebljeni. Informacije i obaveštenja koja se objavljuju na ovoj lažnoj stranici ne predstavljaju zvaničan stav banke.
Banka Poštanska štedionica se ograđuje od ovakvog obmanjujućeg sadržaja koji se javno objavljuje i deli i ne može da preuzme odgovornost za eventualne posledice koje mogu biti prouzrokovane ovakvim delovanjem.
Zvaničan profil banke na mreži Fejsbuk poseduje i ‘Plavi bedž’ koji predstavlja direktnu potvrdu od strane ove kompanije da je stranica autentična i verodostojna. Banka Poštanska štedionica sve informacije za korisnike objavljuje isključivo preko zvaničnog sajta www.posted.co.rs i zvaničnih kanala na društvenim mrežama“, ukazala je ova banka.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare