Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Nije dovoljno što ih je pandemija koronavirusa finansijski potpuno urušila, već i za pomoć države u vidu minimalca za zaposlene u turizmu i ugostiteljstvu treba da čekaju u redovima pred Trezorom Ministarstva finansija, prethodno se ponovo boreći sa - birokratijom. Redakciji Nova.rs javio se čitalac, vlasnik ugostiteljskog objekta, koji se žali da u vreme pandemije mora - u redove, kako bi za svoje zaposlene obezbedio pomoć u vidu minimalca.

Za razliku od prethodnih uplata pomoći u vidu minimalaca, koje je država privrednicima uplaćivala na posebne kovid-račune, ovaj put, procedura uplate za ugostitelje i zaposlene u turizmu je – drugačija.

Sada Trezor Ministarstva finansija otvara račune firmama za uplatu ove pomoći u vidu minimalca, a potom se taj novac prebacuje na redovne tekuće račune firmi. „Začkoljica“ je što je za to neophodno da ovlašćeno lice firme tj. direktor lično dođe na šalter Trezora i da nalog da se taj novac prebaci na tekući račun firme u poslovnoj banci.

Ali – to nije sve.

Sa sobom treba da ponese i OP obrazac, ne stariji od šest meseci, za koji prethodno treba da – čeka red kod notara.

Filijala Trezora u Beogradu postoji ukupno – pet: jedna na Starom gradu i po jedna na jedna na Paliluli, Čukarici, Novom Beogradu i Voždovcu.

„Dodelili su nam pomoc u vidu minimalaca, ali da bi do novca došli moramo da odemo do jedne od filijala Trezora u Beogradu i sa sobom da ponesemo ličnu kartu, OP obrazac i to ne stariji od šest meseci i overen kod notara, kao i blanko nalog za prenos. Sad nas teraju prvo da čekamo u redu za obrazac, onda da čekamo u redu za overu kod notara i istu da platimo i nakon toga nas ko zna koliko iz Beograda – svi treba da odemo u jednu pet filijala da to odnesemo“, ogorčen je čitalac Nova rs.

Muke po OP obrascu

Nove OP obrasce sigurno će morati da overavaju svi vlasnici firmi iz sektora ugostiteljstva i turizma. Jer, ovi obrasci predstavljaju dokument overenih potpisa za zakonskog zastupnika, odnosno direktora. I svi privrednici OP obrazac overavaju kada otvaraju firmu.

Jasno je da u proteklih šest meseci, što gotovo sa sigurnošću može da se tvrdi, teško da je otvoren neki restoran ili turistička agencija. Dakle – svi koji su se prijavili za ove minimalce moraju kod notara ponovo na overu OP obrazaca.

Na sajtu Trezora Ministarstva finansija stoji da radi isplate subvencija ovlašćeno lice treba da donese samo ličnu kartu i OP obrazac.

S druge strane, knjigovođe sa kojima smo razgovarali navode da je ipak potrebno nešto malo više – da ovlašćeno lice lično ode u Trezor, da sa sobom ponese OP obrazac (sa overenim potpisima) ne starijim od šest meseci, overen kod notara, da ponese pečat firme (ili eventualno izjavu da firma ne korisni pečat), kao i nalog za prenos da se prebaci novac sa računa Trezora na tekući racun firme kod poslovne banke.

„Supruga mi je trudna, izbegavam sve redove, ali eto ove ću morati da ispoštujem da bi dali radnicima novac. Pritom jedan od uslova da im uopšte novac isplatim je da sam isplatio plate za oktobar. Ja vas pitam, s obzirom da držim restoran koji je faktički uvenuo – od čega da isplatim plate?“, dodaje čitalac Nova.rs.

Dok kada može da se povuče novac

Ugostiteljska ili turistička firma ovako isplaćena sredstva može da koristi isključivo za isplate zarada zaposlenih zaključno sa 15. februarom 2021. godine.

To, kako objašnjavaju knjigovođe, znači da se ovaj novac može iskoristiti za isplatu zarade za novembar ili decembar 2020. godine, odnosno januar 2021. godine, ili akontaciju zarade za februar 2021. godine.

Novac  se dodeljuje u visini od 30.367 dinara po svakom zaposlenom za koga je firma isplatila zaradu za mesec oktobar 2020. godine i podnela odgovarajuću poresku prijavu.

Pod isplatom zarade podrazumeva se da je zaposlenom isplaćena zarada po ugovoru o radu.

Oni koji su za svoje zaposlene za oktobar 2020. platili samo doprinose,  bez isplate neto iznosa – nemaju pravo na subvenciju.

Inače, isplata minimalaca za zaposlene u turizmu i ugostiteljstvu počela je u ponedeljak, 14. decembra. Reč je, prema podacima Ministarstva finansija, o iznosu od ukupno dve milijarde dinara za  72.500 zaposlenih u turističkim agencijama, rent-a-kar firmama, ugostiteljskim objektima i hotelima.

Prema podacima Poreske uprave Srbije, pravo na ovu pomoć ima ukupno 12.037 ugostiteljskih i turističkih firmi.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram