Zamena za Fijat "pandu" proizvodiće se od kraja 2024. godine u fabrici u Kragujevcu, piše francuski portal L'Argus. Novi model razvijen je na bazi novog Citroena C3, i biće 100 odsto električni.
Formiranjem Stelantisa, Fijatu je omogućena saradnja i sinergija sa Citroenom, piše L’Argus i navodi da će italijanski proizvođač 2023. godine lansirati urbani krosover pod imenom 600, koji je kombinacija Citroena DS3 i Džipa „avendžer“, zatim mali automobil „topolino“ koji je klon Citroena AMI, i novi model koji će zameniti „pandu“ i čija će proizvodnja početi u novembru 2024. u Kragujevcu.
„Panda“ se trenutno proizvodi u Italiji, ali će se njena zamena sklapati u Srbiji, u fabrici u Kragujevcu gde se dosad proizvodio 500L. Francuski portal podseća da je šef Stelantisa Karlos Tavareš u aprilu sa predstavnicima Vlade Srbije potpisao ugovor o proizvodnji novog električnog vozila i ulaganju 190 miliona evra u modernizaciju kragujevačke fabrike.
Nova „panda“ biće pozicionirana u B segmentu svestranih gradskih automobila, koju je „punto“ napustio 2018, a dizajnirana je pod vođstvom novog direktora dizajna, Fransoa Leboana, oca novog Renoa 5.
Novi model iz Kragujevca biće nešto duži od sadašnje „pande“ (četiri metra, umesto sadašnjih 3,69), što je, kako navodi L’Argus, standard u ovoj kategoriji vozila.
Ističe se i da nova „panda“ neće biti bazirana na Fijatu 120, kako je ranije bilo planirano, već na dizajnirana na osnovu novog Citroena C3 koji će biti pušten u prodaju na leto 2024. godine.
Za razliku od Citroena, naslednik „pande“ iz Kragujevca biće isključivo u električnoj verziji, barem u Evropi. Proizvođač će u početku lansirati ekonomičnu verziju sa motorom od 60 kV i kineskom Svolt baterijom od 40 kVh. Uslediće i snažnija verzija (motor od 80 kV i baterija od 50 kVh), kada se sadašnja „panda“ povuče, što će se verovatno desiti stupanjem na snagu standarda Euro 7.
BONUS VIDEO Milošević: Radnici Fijata ne bi trebalo da budu privilegoveni u odnosu na ostale