Zatezna kamata novi je problem sa kojim se suočavaju korisnici MTS-a. Nakon odluke da promene rok za izmirenje obaveza, MTS je korisnike o tome obavestio sitnim slovima na računu, uz napomenu da ukoliko rok ne ispoštuju - sledi zatezna kamata. Međutim, čak i bivši MTS-ovi korisnici imaju problema. Jedan čitalac našeg portala, Mirko podelio je svoje iskustvo o prekidu ugovora sa MTS-om, iznenadnom dugu prema bivšem mobilnom operateru, a nakon toga i o famoznoj zateznoj kamati. Kaže, njegovi podaci iz MTS-ove baze ni nakon sedam meseci nisu izbrisani, upravo zbog duga zbog kamate.
Ugovor sa MTS-om naš čitalac je, kako kaže, raskinuo u septembru i svoj broj prebacio kod drugog operatera. Napominje da je neophodno da korisnik izmiri sve račune kako bi prekinuo ugovor i prešao u drugu mrežu – što je on i uradio.
Nekoliko meseci po prelasku kod drugog mobilnog operatera, Mirka su kontaktirali iz MTS-a i obavestili ga o dugu od oko 1.000 dinara.
„Nije mi bilo baš najjasnije odakle sad to, ali sam ipak odlučio da platim i da se ne bahćem sa njima“, kaže Mirko.
Kako dalje priča, pre nekoliko dana, sedam meseci nakon raskida ugovora i tri meseca po plaćanju poslednjeg duga prema MTS-u, Mirku je stigla poruka od bivšeg operatera – da ima neizmiren račun od oko 200 dinara.
„Nakon prepiske sa njihovom podrškom, dobio sam informaciju da je moj slučaj prosleđen ali da je najverovatnije to upravo zatezna kamata na nešto neplaćeno, predpostavljam taj ostatak računa od 1.000 dinara, koji sam izmirio tek u martu“, kaže naš čitalac.
Mirko posebno ističe da je od MTS-a zatražio i uvid u sve informacije koje o njemu imaju, na šta ima pravo prema politici privatnosti. Tražio je i da nakon uvida, obrišu sve njegove podatke, ali mu je stigao odgovor da je tih oko 200 dinara duga – zatezna kamata, zbog koje on ne stiče uslove da ga izbrišu iz njihove baze.
Kako dodaje, dugovanje je izmirio i zatim poslao MTS-u potvrdu o plaćanju, te ponovo zahtevao uklanjanje njegovih podataka iz baze Odgovor, kaže, još uvek čeka.
Podsećamo, kako je za Nova.rs ispričao jedan od MTS korisnika, Miloš, rok je za izmirenje dugovanja je promenjen, a kako nije obavešten o ovoj promeni, kasnio je pet dana. Stoga, svakog dana, tokom šest meseci, naplaćivana mu je zatezna kamata, koju sada mora da plati.
„Oni su rekli da će proveriti, a onda me i obavestili da nije uvažena reklamacija. U toku komunikacije između Telekoma i mene, uvideo sam i da je rok za plaćanje narednog računa skraćen, odnosno sada je do 15. u mesecu. Pitao sam ih o čemu se radi, a oni su mi rekli da je došlo do promene. Pitao sam i zašto me niko o tome nije obavestio, a oni su rekli da piše na računu. Zaista i piše, ali sitnim slovima, jedva uočljivim. Opet, zbunio sam se i rekao da je trebalo da me obaveste, ali oni su rekli da „ne mogu da mi pomognu“ i da se kamata obračunava shodno danima kašnjenja. Njihov sam korisnik gotovo 20 godina, ali verujte mi način ophođenja prema klijentima, iz godine u godinu, postaje sve skandalozniji i bahatiji“, rekao nam je Miloš.
Iz Telekoma kažu da je promenjen rok dospeća na računima, ali da su ispoštovani važeči zakoni i Pretplatnički ugovor.
Korisnici su putem računa obavešteni o promeni datuma“, kažu iz Telekoma.
„Naša kompanija uvođenjem elektronskog poslovanja i pogodnosti za korisnike koji takvo poslovanje prate, omogućila je svojim korisnicima elektronski račun, za koji se opredelila većina korisnika, a u isto vreme ubrzala je i isporuku papirnih računa. Navedenim promenama stečeni su uslovi da korisnici imaju duži vremenski period u kome mogu plaćati svoje račune“, dodaju.
Bonus video: Evo kako se Bilčik branio od optužbi da je hteo da skloni „Telekom Srbije“ iz izveštaja Evropskog parlamenta
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare