Registrovani taksisti, bilo da su preduzetnici ili privredna društva, iduće godine mogu da računaju na pomoć iz državne kase za kupovinu novih vozila. Reč je o subvencijama od 8.000 evra koje taksi prevoznici dobijaju za nabavku novih vozila. Budžetom za 2021. predviđeno je 2,5 milijardi dinara, što je iznos dovoljan za kupovinu oko 2.200 taksija.
„Kao i uredba koja je usvojena prethodne godine i ova predviđa bespovratna sredstva koja se odobravaju taksi prevoznicima u dinarskoj protivvrednosti od 8.000 evra za nabavku novih vozila za obavljanje ove delatnosti. U toku 2020. godine obezbeđeno je oko 550.000.000 dinara za kupovinu 450 novih vozila. U budžetu za 2021. godinu predviđena su sredstva u visini od oko 2,5 milijardi dinara za oko 2.200 taksi vozila“, saopštila je Vlada Srbije.
Plan je da se subvencija sprovodi do 2022. godine, što znači, kako ističu u Vladi, da će vozni park za ove tri godine, u većem delu biti zamenjen.
Podsetimo, država je, posle protesta taksista koji su tokom oktobra 2019. godine izazvali višednevni saobraćajni kolaps u glavnom gradu blokirajući najprometnije ulice, odlučila da dotiraju registrovanim taksi prevoznicima do 8.000 evra za kupovinu novih taksi-vozila.
Registrovanih taksi prevoznika, samo u Beogradu, ima oko 6.500. Toliko ih je bar bilo u zvaničnom registru APR krajem prošle godine. U celoj Srbiji ih, prema dostupnim podacima, ima oko 17.500.
Međutim, da bi imali pravo na subvenciju od države, ne smeju biti dužni toj istoj državi za neplaćene poreze i doprinose.
Ukoliko su ušli u reprogram poreskih obaveza, dug ne sme da im bude veći od 500.000 dinara na dan podnošenja zahteva za subvencije.
Novo putničko vozilo koje taksi prevoznici nabavljaju na ovaj način mora imati vrednost „ne manju od 13.000 evra“, moraju da zadovoljavaju najmanje euro 6 standard u smislu izduvnih gasova ili da imaju potpuno električni, hibridni odnosno pogon na prirodni gas.
Država će sa 8.000 evra dotirati taksistima kupovinu ovih vozila bilo da ih pazare za gotovinu, na kredit ili na lizing.
* * *
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare