Radnici Fijata Foto:Alreksandra Petrović/Nova.rs; promo

"Uspeli smo da se izborimo za bolje uslove pod kojima odlazimo iz Fijata i za nove poslove koje će nam biti obezbeđeni u nekim fabrikama u Srbiji", kaže jedan od lidera protesta u Fijatu Igor Anđić. Međutim, iako je poznato da otpremnine mora da plati kompanija Stelantis, nije poznato da li će ona platiti i razliku za otpremnine ponuđene na početku i ovih poslednjih dogovorenih od 790 evra po godini radnog staža, izjavio je Mihailo Gajić iz Libeka. A advokat i kolumnista Vlatko Sekulović kaže da ima utisak da su radnici Fijata "dosta dobro pregovarali".

„Delimično jesmo zadovoljni dogovorima, a delimično i nismo. Nismo jer veliki broj radnika napušta kompaniju, nismo više radnici Fijata, odnosno nove kompanije Stelantis. S druge strane, uspeli smo da se izborimo za neke bolje uslove pod kojima ćemo otići iz kompanije i za nove poslove koje bi na insistiranje države, radnici trebalo da dobiju nakon što uzmu otpremnine, u nekim od vojnih fabrika u sistemu Republike Srbije“, izjavio je Igor Anđić iz Sindikata „Nezavisnost“ i jedan od lidera protesta u Fijatu.

Kako je objasnio, svaki radnik koji ode iz fabrike dobiće 790 evra po godini staža za Fijatove radnike, plus 500 evra po godini za one koji su Zastavini radnici.

„Te otpremine koliko smo upoznati, trebalo bi da obezbedi Stelantis“, dodao je.

Kaže i da je Stelantis danas promenio ponudu za odlazak radnika u inostranstvo.

„Stelantis je ponudio na početku jedne uslove, da bi danas popravila uslove koliko-toliko, ali mislim da to neće dovesti do većeg odziva radnika. Taj period od dve godine (rada u inostranstvu) je i dalje ostao na snazi, samo je promenjeno – umesto neprekidno dve godine, odlaziće se po sistemu tri meseca u Slovačku, jedan u Srbiji, ali im se garantuje posao posle dve godine kada se vrate u Srbiju“, pojasnio je Anđić.

Advokat i kolumnista Vlatko Sekulović kaže da ima utisak da su radnici Fijata „dosta dobro pregovarali“.

Sekulović podseća na to kakva je sutuacija u auto-industriji bila 90-tih godina 20. veka.

Predstavnici radnika Fijata nakon sastanka sa predsednikom Srbije Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

„Ljudi treba u takvim situacijama da razmisljaju, 1992. godine smo imali auto-industriju koja je potpuno propala. Da tada nismo prekinuli saradnju s Fijatim, pitanje je šta bi danas Zastava bila i ne bismo se našli u situaciji u kojoj smo se našli 2003. godine, kada je Kragujevac bio poznat kao ‘dolina gladi’. Niti je radila Zastava automobili, niti Zastava kamioni, ni prehrambena industrija. To je bio sklop potpunog očaja“, priča.

Da tada nismo odlučili da prekinemo saradnju s Fijatom, kaže, ko zna gde bismo bili.

„I to je jedan nauk i za današnje vreme. Možemo razmišljati – ne slažemo se s tim, oteraćemo Fijat, i šta onda? Nada da će se neko drugi proizvođač pojaviti, nije realna stvar“, mišljenja je Sekulović.

Mihailo Gajić iz Libeka, na pitanje na čiju stranu se stavila država u ovom slučaju, kaže – na svoju.

Opširnije čitajte na N1.

BONUS VIDEO – Predstavnici Fijata posle pregovora u Predsedništvu: Kreće podela otkaza u fabrici

Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare